Gå til innhold

Slankeoperasjon!

Anbefalte innlegg

Dere som har fått innvilget dette, hvordan har dere gått fram?

Og hva er vekt / høyde?

Jeg er 119 kg og 178 cm, og klarer ikke å gå ned alene. Dessuten har jeg en skikkelig dustete lege!! Jeg vet ikke om jeg ønsker slankeoperasjon, men jeg er nysgjerrig likevel :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136672226-slankeoperasjon/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Her kan du lese litt om det;

http://www.aus.no/modules/module_123/proxy.asp?iInfoId=6729&iCategoryId=659&iDisplayType=2

Det er fastlegen din som må sende en søknad for operasjon. De fleste venter 2 år + i køen før de får operasjon.

Hilsen ei som håper å være under kniven siste halvdel av 2008:))

Synes alltid det er så morsomt å se andre med samme vekt og samme høyde som megselv! Trodde man måtte ha enda høyere BMI for å få innvilget operasjon?

Har tenkt tanken selv, men kirurgiske inngrep skremmer vannet av meg, tror jeg må forsøke på den "vanlige" måten i enda noen år.

Det er masse hjelp å få på Aker som fører til et lettere liv. De har masse tilbud, flere treningsopplegg bl.a, div kurs og selvhjelpsgrupper en kan delta i.

Selv om du får legen til å sende søknad for operasjon, trenger du ikke utføre den. Dvs det er mange veier som fører til et lettere liv, det trenger ikke være operasjon som er løsningen for deg. Det går fort 2-3 år fra søknaden blir sendt til operasjonen står fordør....*sukk*

Har en venninne som har tatt slankeoperasjon, og hun sa at man må ha BMI over 40 for å bli operert. Jeg ville prøvd absolutt aaaalt annet før en slik operasjon. Venninna mi sier hun aldri har brukt så mye tid på å spise før... ikke pga at hun spiser mye, men fordi at hun må bruke minst en halvtime på å få i seg en halv brødskive.... Men så skal det jo også sies at hun har gått ned 38 kg på 4 mnd!

• 2 uker senere...

Jeg ble slankeoperert for en uke siden idag. Det har vært et helvete av en uke, med sinnsyke smerter og masse tårer og snørr fordi jeg ikke klarer å spise eller drikke, dehydrert og underernært :(

Det var først igår at jeg kom meg litt på beina, klarte å få i meg 2-3 dl vann(skal egentlig ha 1,5 liter pr dag), og suppa som jeg egentlig skal leve på den første uken, den hev jeg på dør etter et par dager, og gikk over på most mat. Det har heldigvis gått bra, og jeg spiser i normal fart, selvom legene sier vi må bruke 30 minutter på måltidene.

Jeg klarer ikke helt enda å snakke varmt om slike operasjoner, men det må taes i betraktning at jeg har vært uheldig. De fleste er oppe på beina og løper rundt få timer etter operasjonen. Men motivasjonen min er jo at jeg har gått ned 7,5 kg på 6 dager :):) Folk kommenterer allerede at jeg har blitt mindre, og det hjelper på humøret ;)

Jeg anbefaler deg HI å søke Aker om behandling, det er ikke dermed sagt at du MÅ ta en operasjon. Det er tusenvis av behandlingsmåter for overvekt, og på Aker har de landets beste fagfolk på overvekt. Kirurgene som opererer der, er en av de beste på verdensbasis. Et herlig fagteam av mennesker, du blir møtt med forståelse!

Kravet for å få dekket behandling ved Aker er at du må ha en BMI på over 40, eller 35 hvis tilleggs sykdommer som diabetes, høyt blodtrykk, hjerteproblemer, rygg/kne plager pga overvekt o.l.

Hvis du ønsker kontakt med meg, så kan jeg nåes på mail/msn [email protected]

Spør meg gjerne om du lurer på noe mer.

Klem fra

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...