~sjiraff~ Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Hva i all verden er det? *ler* Har sett noen såkalte "må ha" utstyrslister rundt om.. hehe.. disse er uten tvil laget i samarbeids med handelsstanden, for halvparten er totalt unødvendig )
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Ammearbånd ER et must. Hvordan ellers klarte du å huske om det var høyre eller venstre pupp småen fikk sist. Hakke amma du kanskje *riste på hodet*
~sjiraff~ Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2008 *latter* Nei skjønner jo at det er et must! Skjønner ikke hvordan jeg klarte det uten... *løper og kjøper i morra*
stolt mamma til gojenta! :-) Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Jeg kunne faktisk ønsket at jeg hadde det. Gikk helt i surr på hvilken pupp når!! :-) Og lille My hadde relativt liten forståelse for mors glemskhet!!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 flirte godt da jeg leste om de selv...) Tror det er noen armbånd som ligner på disse "livestrong"armbåndene, og når du har ammet babyen på høyre bryst til slutt, så tar du armbåndet på høyre arm, sånn at du husker hvilket bryst babyen spiste av sist... En binders er litt billigere, og gjør samme nytten for meg altså
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Flink pike, sånn skal det være. *ler så jeg rister*
NoDoubt Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 Jeg har alltid bare ammet et bryst omgangen. Tro meg: Jeg kjente hvilket bryst som måtte tømmes når det var klart for amming;-)
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #8 Skrevet 27. januar 2008 Et på hver arm og knotter som forteller deg når babyen spiste sist...Uff. Men min første brukte vi klokka når vi skulle ha greie på det.... Stakkars gutt. Han blir det sikkert ikke noe av når han blir stor;P
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #9 Skrevet 27. januar 2008 Hadde aldri kjøpt det, men skal innrømme at jeg hadde en forkjærlighet for den ammabhen jeg hadde med samme funksjon. Den hadde en sånn liten knott man dyttet til den siden man hadde ammet på sist Jeg hadde så ammetåke at jeg nesten glemte hvordan man skulle snakke da haha..
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #10 Skrevet 27. januar 2008 Hva med ammekjede da? Hadde dere ikke det heller? *riste på hodet* (hva det er er jeg ikke sikker på, om det er som med armebånda eller om det bare er kjeder som tåler litt ekstra så moe skal kunne jåle seg selv om babyen liker å dra i kjeder?! Men finnes gjør det iallefall!)
Lykkeliten og jeg Skrevet 27. januar 2008 #11 Skrevet 27. januar 2008 Hvis du ammer mest på venstre side, blir ungen keivhendt eller noe annet fælt da eller? ;p Jeg klarte heller aldri å huske hvilken pupp som ble ammet sist, men det var som regel bare å se etter hvilken som var størst, hehehe
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #12 Skrevet 27. januar 2008 De armbånda så ut som de tålte å bli dratt i, Tillab, så jeg kan ikke forestille meg at noen baby ville likt å dra i de. Min hadde hvertfall bare sansen for å dra i de tynne, fine (og dyre..) som ikke tåler noe..
~sjiraff~ Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 27. januar 2008 Hva med en enkel hårstrikk f.eks.? Ellers var jeg som NoDoubt, jeg hadde sjeldent problemer med å kjnne hvilket bryst som burde tømmes.. Tok bare det som kjentes tyngst og fullest ut ;o)
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #14 Skrevet 27. januar 2008 Fra spøk til alvor, for noen er det faktisk et problem om man gir ene brystet for lite. Jeg fikk tette melkeganger hvis jeg hoppet over ene puppen så lett som bare det de første månedene jeg ammet. FESTLIG - not. Jeg leste om ammearmbånd, tenkte at tanken var smart, men siden jeg ikke liker å kjøpe inn masse stæsj brukte jeg i stedet binders eller en hårstrikk.
Regnbuemor til 2 Skrevet 27. januar 2008 #15 Skrevet 27. januar 2008 hihihi... jeg brukte et lite perlet armbånd jeg da, men jeg glemte å bytte det over, så da var forvirring stadig like total.....!
Sånn kan det gå Skrevet 27. januar 2008 #16 Skrevet 27. januar 2008 Det er jo bare å kjenne på puppene så kjenner du jo hvilken som er fullest. Enkelt og greit.
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #17 Skrevet 27. januar 2008 Greit for deg, men ikke for en teoretiker som meg oktaviastar
Salat Skrevet 27. januar 2008 #18 Skrevet 27. januar 2008 Jeg kan ikke kjenne på puppene hvilken som ble spist av sist. Men jeg har ikke kjøpt noe armebånd av den grunn... Burde kanskje gjort det, for høyre pupp produserer mye mer enn venstre nå, og det ser jo helteit ut i bikini. Hehe.
Sånn kan det gå Skrevet 27. januar 2008 #19 Skrevet 27. januar 2008 Ja, men uansett hvor mye du bytter samvittighetsfullt frem og tilbake mellom puppene slik at du ammer annen hver gang fra hver pupp så er det sjelden at en ammer akkurat like mye hver gang og også sjelden at det produseres nøyaktig lik mengde melk i hver pupp til en hver tid. Så når du ikke følger med på hvilken pupp som faktisk har mest melk i, men mekanisk bytter til motsatt pupp fra forrige amming ender du likevel ofte opp med overfylt pupp og tette melkeganger. Men hvorfor høre på meg? Jeg har jo bare ammet i nesten 11 år totalt og har aldri hatt tilstoppede melkeganger eller brystbetennelse... ;-)
Sånn kan det gå Skrevet 30. januar 2008 #20 Skrevet 30. januar 2008 Du kjenner ikke hvilket bryst det ble spist av sist, men hvilket som har mest melk. Det er det som er det smarte med den metoden, en får alltid tømt ut av det som er fullest, uavhengig av hvilket man ammet fra sist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå