Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 noen som har astma som har født? Erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har astma, og har født to ganger, det har gått greit begge gangene. Jeg hadde tatt en del forhåndsregler, før jeg fikk min første. Blandt annet sendte jeg et brev til føden, hvor jeg skrev hva og hvordan jeg ønsket at ting skulle føregå ved forestående fødsel.Men det viktigste var å få sagt fra om at jeg var astmatiker, og hva jeg brukte av medisiner og hva jeg ikke tålte av medisiner. Og hos meg så kan fysisk annstrengelse av og til utløse anfall :-). Jeg ble da innkalt til å snakke med en fødselslege. Jeg fikk beskjed om at når fødselen startet så skulle jeg ta astmamedisinen som jeg bruker ved anfall, for å forebygge et evt.anfall. Fødselen gikk kjempefint, eneste som jeg merket av astmaen, var at mot slutten av fødselen så ble jeg kvalm og fikk vondt i hodet. Fikk da en oksygen slange i nesen og plagene forsvant. Ved fødsel nr to, så ba jeg om å få oksygenslange i nesen fra begynneslen, og tok medisinen min, og da hadde jeg en grei og vanlig fødsel. Ta kontakt med fødeavdelingen hvor du skal føde og snakk med dem, det er bedre å få sagt fra tidlig, for når fødselen starter så skal du slippe å bekymre deg for astmaen, og om at helsepersonel har alle de viktige opplysningene om deg som de trenger. Lykke til! Så
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå