Gå til innhold

noen som har gått med åpning lenge?

Anbefalte innlegg

var på sykehus pga press i magen som ikke var likt kynnere. da jeg kom kjente de at det var modent, men viste ikke om det startet eller trakk seg tilbake. men måtte være der i tilfelle det skulle skje noe. ca 1 time etter dette gikk slimproppen og på ettermiddagen så sjekket de meg før eg reiste hjem og da hadde jeg en cm åpning.

jordmor trodde ikke at jeg gikk en uke til, hun trodde heller at jeg ville komme tilbake i løpet av natten, men det kunne og ta tid, men ikke særlig mer enn tre dager.

nå er det gått en uke. noen som vet om dette er normalt og hvor lenge kan jeg gå med åpning uten at det skjer noe?

jeg går bare og venter pga det jordmor sa og skjønner mindre og mindre over at det ikke skjer noe. i tillegg til å være overnervøs for den minste ting jeg kjenner i magen i tilfelle det skulle skje noe.

Fortsetter under...

Hei. Jeg var selv inne på kontroll på sykehuset på mandag fordi jeg hadde noe de kalte tegningsblødning. Jeg var også da godt moden med 2-3 cm åpning. Jordmoren mente da at her var ting i gang, så det ville ikke gå lenge før fødselen starter. Babyen lå i tillegg langt nede i bekkenet. Men nå har det gått 1 uke og jeg har termin i morgen og jeg har ikke født ennå :( Bare de evinnelige sammentrekningene i magen som kommer ofte og er til tider veldig harde, men ikke noe mere en det. Som du selv beskriver så synes jeg denne uken har vært veeldig lang fordi man blir så var på det jordmor fortalte og bare venter og venter på at det skal skje noe snart. Hvert minste signal som kroppen gir blir vurdert opp og ned. Skulle gjerne hatt en ekstra dose med tålmodighet om dagen ja...

Ved begge mine forrige svangerskap har jeg gått med åpning lenge.

Førstemann: steke kynnere som gikk over i rier i uke 32, fikk da 3 cm åpning. Fødselen ble stoppet med medisiner. Gikk med de 3 cm i 1 mnd.

Andremann: sterke kynnere som gikk over i rier i uke 34. Denne gangen stoppet de av seg selv, men jeg hadde 2-3 cm åpning i 1 1/2 mnd.

Det irriterer meg sånn at jormødre og leger sier at "du kommer til å føde innen en uke" eller noe lignende...de kan jo ikke vite det!! Det gjorde de me meg sist,sa eg kom til å føde 1-2uker før termin..pga modenhet,slimproppen gikk + at eg hadde åpning...men eg gikk 5dager over..De bør bare tie stille,og ikke gi oss forventinger,på noe de ikke kan forutse!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...