God gammel aargang - født Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 12 dager over UL-termin kom Erica Louise til verden på Ullevål sykehus. Hun veide 3612 gram og var 51 cm lang. Hodeomkrets 37 cm. Med andre ord en helt gjennomsnittlig jente! Fødselen ble satt i gang torsdag morgen med modningsgele, men ingenting skjedde. Fredag morgen fikk jeg ny gele og 12.30 gikk vannet. Etter dette fikk jeg rier som tiltok utover kvelden. Ved midnatt hadde jeg så vondt - med kun 3 cm åpning - at jeg ba om epidural. Denne ble satt kl. 01.00. Da kunne jeg legge meg ned og døse i senga fram til full åpning kl. 06.00. Det var deilig! Siste timen hadde jeg korte pressrier og kl. 07.11 var jenta ute. Siden pressriene var så korte (30 sek.) og kom med lange mellomrom, ble jordmor litt bekymret på slutten og klippet meg opp for å få ut ungen raskest mulig. Vi endte opp på barsel første natta, da jeg fikk problemer med å tisse. Men søndag formiddag ble vi overført til hotellet, og fikk være der til tirsdag. Må si det var veldig godt å komme hjem, for til tross for at jeg er eldre førstegangsfødende med null peiling på småbarn - syntes jeg det ble for mye styr på hotellet. Hjemme fikk vi dreis på ammingen og nå må jeg faktisk vekke jenta for å sikre at jeg får i henne nok mat. Jeg har fått hjem en liten engel!
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Grattis med lille Erica Louise,det var ett flott navn Fint og få dreis amminga,det går som regel bedre hjemme,der det er mindre stres og styr Kos dere med nurket.
snikers Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Gratulerer med jenta.Kos dere videre i tiden fremmover.Jeg har ul. termin i dag.Håper gutten kommer i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå