Gå til innhold

Nakkefold og duotest

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Står målene på nakkefolden noen plass?

Jeg hadde tidlig ultralyd pga at jeg hadde en SA tidligere.....

Dette var i uke 12..

Jordmor sa at nakkefolden var kjempefin,og på ultralyd i uke 18,sa jordmor ingenting..

Skriver de opp målene,eller må jeg spørre?

Sier de noe dersom de finner noe?

Litt forvirret her jeg...

Jeg har ikke tatt duotest,viste ikke at det var noe som het det engang jeg...

Må man be om dette selv?

Er gravid i uke 31 nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke målene på nakkefoldscanningen står noe sted som jeg vet.. Mulig legene har det i noen papirer, men ikke på mitt ultralydskjema. Men hvis du spør legen så finner du nok ut av det. Hvis de finner avvik på dette får du beskjed, det tror jeg du skal føle deg trygg på. "Min" nakkefold var helt fin (husker ikke målet i farten) i uke 13 og siden da har jeg ikke sett eller hørt at de har målt den (mulig de så på den i uke 18, ikke helt sikker der).

Jeg fikk tilbud om dobbeltest pga at jeg forrige gang bar frem et misdannet foster med kromosomfeil. Tok den i uke 13 også, fikk forståelse av at den måtte takes rundt den uken sånn ca. Tror da at det er for sent å ta i uke 31 og utover, men spør likevel du så du vet helt sikkert. Fostervannsprøven skal jo egentlig tas før uke 16 men jeg tok i uke 33 sist, så de gjør nok unntak fra reglene sine..

Lykke til!

Skrevet

Hei,og takk for svar!!

Jeg har ikke tenkt å ta en slik test,men jeg ser jo at mange gjør det,og lurer derfor litt på hvofor jeg ikke har fått noen informasjon om det!!!

Er dette noe man må finne ut selv?

Jeg har ikke fått noe negativ respons etter ultralydene,og jeg hadde en 3d ultralyd i uke 24,hvor gynekologen sa at dette var et friskt foster..

Men jeg blir jo så urolig når jeg leser om andre her inne,samt på babyverden...

Føler meg nesten ltt naiv,siden jeg ikke har tatt en slik test....

Skrevet

Det er kun de over 38 år som får tilbud om duo test...

Skrevet

Det stemmer ikke. Jeg er ikke 30 engang, men ble tilbudt duotest denne gang. Men som jeg skrev over her var det en grunn til at jeg fikk den, de deler ikke ut verken duotester eller fostervannsprøver til alle..

HI: Hvis lege har sagt at h*n ser et friskt foster (skummel ting å si etter ultralyd synes jeg, for det finnes ingen gatantier her) synes jeg du skal stole på det. Ikke bekymre deg, hvis de hadde sett avvik ville de sagt det til deg!

Duotest er noe du får tilbud om dersom legene finner det hensiktsmessig med tanke på tidligere komplikasjoner eller forhøyet risiko for utviklingsfeil/misdannelser..

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...