Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For oss som har vært prøvere lenge er det veldig godt (iallefall for meg) å høre om dem som har fått det til :) Det gjør at man ikke mister håpet.. :)

Jeg for min del begynner å bli ganske lei av å ikke snart kunne få det til.. Har vært prøver i 3 år nå.. men har vært til så mange forskjellige "spesialister" som ikke har hjulpet meg.. Nå har jeg endelig fått den hjelpe vi trenger, å begynner snart på første runde med pergotime.. :)

Så Jenter, la oss stå sammen å dele litt gleder! :)

Lykke til alle sammen ':)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha lykke til med hormonkuren din og bare huske på at dere slapper av og ikke stresser hverandre nå.

Selv har vi helt fantastiske opplevelser med pergo kurer. Selv om jeg merket bivirkningen og humøret til tider var sværet så kruttfult så gikk det bra. Jeg har tatt tre kurer, først en dobbel uten resultat, så en trippel hvor jeg ble gravid, men mistet 5-6 uker på vei. Nå er jeg 5+3 etter min tredje pergo kur. Så her elsker vi pergo altså.

Skrevet

Hei tenkte jeg skulle spre min glede.

Vi prøvde i ca 1 år før jeg ble gravid men mista i uke 6. Det var da de fant ut at jeg hadde PCO og ble satt rett på piller for å få mensen så pergo. Var til UL hos legen og fikk beskjed at pergo ikke hadde virket på meg.Måtte komme tilbake etter sommeren (2006) for å bli satt på ny kur med sprøyter. Jeg følte at jeg hadde eggløsning så vi "kosa" oss litt ekstra og midt i sommerferien testa jeg positivt. Nå går en søt lita tulle på 10mnd rundt i stua. Det er glede det!! :)

Lykke til alle sammen. Vi får spre litt babystøv:¨¨:¨¨:::::::...

Skrevet

hei! Har ei glede å dele! :-)

Har prøvd å bli gravide i 1,5 år no. Forsøkte enkel pergokur, men hadde framleis ureg menstr. Fekk positiv test ein gang, men mista etter få dagar. Over nyttår no fekk eg avtale med gyn om å starte skikkeleg utredning. Fekk bekjed om at eg måtte slanke meg, og starta med dobbel pergo og metformin. Gyn sjekka med ul at det faktisk var to modne egg, og så fekk eg eggløysingssprøyte. Dette er no 15 dagar sidan, og i dag fekk eg eit svakt kryss på cb. Er spennande å sjå om spiren klorar seg fast, men har håp no når eg får metformin, det skal vist minke sjansen for SA for oss med insulinresistens.

Ynskjer deg lykke til med prøvinga, Stine! Veldig bra at du endeleg har fått hjelp, skulle fått det før etter 3 år med prøving.

Skrevet

Tusen takk for bra svar :) Dette gjør at man ikke gir helt opp.. fylles opp med litt mer energi :)

Ja,jeg skulle hatt hjelp lenge før.. Har gått til "spesialister" uten å få den hjelpen jeg trengte.. å dem kaller seg spesialister? hah..

Men nå er vi endelig i går med første pergo,så får håpe det setter seg en spire snart :)

klemmer fra

Skrevet

Hei!

Jeg fikk påvist PCOS for ca 10 år siden. Hatt relativt kraftige symptomer og levd i den tro at det å få barn ville ta tid når den tid kom.

Giftet meg ifjor og vi hadde lyst på noen småtråkk. Vi var veldig forberedt på at dette kunne ta litt tid så overaskelsen var stor da symptomene begynte å melde seg måneden etter jeg slutta på p-piller. Den satt jammen meg på første forsøk, gitt:-) Det hadde vi aldri trodd og hva som er årsaken blir bare spekulasjoner. Men er nå 28 uker på vei og svangerskapet har vært knirkefritt så langt (bank i bordet) og vi gleder oss vilt! :-)

Ønsker dere alle lykke til!

Skrevet

HEI!

Vi er av de parene som har trengt litt mer hjelp enn bare Pergo.

Vi har vært gjennom 1 forsøk med prøverør, etter å ha forsøkt i nesten tre år.

Jeg har pcos med sykluser på alt fra 32 til 76 dager, hadde medfødt skillevegg (!) i livmoren og når mannen min i tillegg har noe nedsatt sædkvalitet, ble det litt avansert..

Men 13 dager etter første innsetting ble jeg sjuk, og visste at når jeg kom til legen ville de spør om jeg var gravid, så det var bare å teste hjemme. Og jammen var den ikke positiv!

Mn første tanke var "Jøss, er det sånn det skal se ut???"

I dag sitter jeg med Kul på magen og er 19 uker på vei på onsdag.

Har vært på UL og sett en fantastisk liten baby som spreller inni meg, verdens beste følelse!!

Ikke gi opp jenter!

Det tar kanskje litt lenger tid, men jammen er det verdt det, for dere kommer nok i mål til slutt!!

Lykke til og klem fra

• 2 måneder senere...
Skrevet

Glede uten pergo :)

Fikk konstantert PCOS i 2005 og med det formaninger om at en spire ikke ville komme like lett for meg som for andre. Leste en del om tiltak en kan gjøre selv uten hjelp av kurer. En av dem var slanking. Så jeg la om livsstilen helt (ingen dietter og slankekurer). Ikke bare gikk jeg ned 20kg på 5 måneder (er nå nede i nette 71kg), men jommen testet jeg ikke positivt i mars, etter bare 6 måneder prøving. Håper den bestemmer seg for å bli værende til desember. :) Det nytter! Ikke mist motet av triste historier ;) Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

Fikk konstantert PCO etter 2 år uten prevansjon og uten resultater. Hadde mensen ca 1-2 gg i året. Ble satt på Pergo uten resultater, og ble henvist til kikhullsundersøkelse for å se om det kunne være tette eggledere. Denne undersøkelsen skulle tas i forb. med en menstruasjon, så jeg fikk brev om at jeg skulle kontakte de neste gang jeg hadde mens. Og det hadde jeg selvfølgelig aldri. Tok kontakt og spurte hva vi skulle gjøre, men siden det var i juni og på tide å begynne å avvikle ferie, fikk jeg beskjed om å ringe tilbake i august. Samtidig hadde vi sendt første søknad om adopsjon siden det da var laaaaange ventelister.

Da vi var på ferie i august frøs jeg noe fryktelig (i Atlanta, USA med 30-35 grader om dagen!) og var kvalm og uvel. Skjønte ingenting, før det sakte demret for oss. Da vi kom hjem tok vi en test - som var positiv, og i dag har vi en kjekk kar på 2 år. Da vi så begynte å tenke på nestemann innstilte vi oss på at det kunne ta litt tid, men den gang ei, fikk ikke engang første mens etter å ha sluttet med prevansjon, nå er jeg 15 uker på vei, og kanskje helt ferdig med PCO-problemene??

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...