du og jeg og vi to Skrevet 27. januar 2008 #1 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg bare lurer litt på hvordan dagene deres ser ut for tiden? Begynner det å bli system på ting? Hvordan er det med dere, hvordan sover de f.eks på dagen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136667535-hvordan-ser-dagen-deres-ut-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilla78 Skrevet 28. januar 2008 #2 Del Skrevet 28. januar 2008 Mine dager er veldig forskjellig, og det er ikke så mye system på ting når det gjelder soving og spising. Noen dager sover hun 4 timer i vognen etter at vi har gått tur, og noen sover hun bare smådupper på 10-20 minutter innimellom. På nettene har hun alltid en lang soveøkt på 4-5 timer. I natt f.eks sov hun fra 22 til 03.30, så våknet hun og var sulten. Så var det mat 06, 07 og 08, og nå sover hun igjen. Datteren min er 9 uker nå, så det er kanskje litt tidlig å håpe på system? Jeg har i alle fall ikke forsøkt å gjøre noe for å få det inn i mer system heller, tilpasser bare alt annet jeg skal etter henne. Ha en fin dag alle sammen:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136667535-hvordan-ser-dagen-deres-ut-n%C3%A5/#findComment-136673697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En liten og snart en til Skrevet 28. januar 2008 #3 Del Skrevet 28. januar 2008 Leonard er nå 11 uker og i de siste ukene har vi virkelig fått dreisen på rutinene synes jeg. Hver dag, sånn i 12 tida triller vi tur og så sover han ute i vogna en fire, fem timer. Egentlig trenger jeg ikke å gå tur, siden junior blir veldig trøtt i halv tolv tida uansett, og sovner i det han legges i vogna. Disse timene er gull verdt for meg, siden jeg har et studium jeg skal fullføre i vår. Sånn rundt åtte får han et bad og legges ca 22.00. Ofte litt før siden han blir veldig grinete når han blir trøtt. Varierer hvor lenge han sover før han trenger mat, våknersom regel mellom 02.00 og 04.00. Neste gang han våkner er rundt 7. Sovner igjen en liten stund og vekker meg mellom åtte og ni. Ikke fordi han er sulten, men fordi han er uthvilt. Ligger i vogga og pludrer for seg selv. Pleier bestandig å ta han opp i min seng for å kose litt, så vi står skjelden opp før ni, halv ti... Slår meg nå at dagene våre styres veldig etter klokkeslett, men det funker for oss. Nå skal det sies at det ikke er noen krise om vi gjør noe annet en dag, men merker at Leonard blir mer grinete da. Spesielt hvis han ikke får den sammenhengende duppen på dagen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136667535-hvordan-ser-dagen-deres-ut-n%C3%A5/#findComment-136675001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #4 Del Skrevet 28. januar 2008 Mi sover fra syv om kvelden og våkner to ganger i løpet av natt og skal ha mat. Halv ett/halv to og fem. Så står vi opp rundt åtte og hun spiser halv ni. Vil så sove fra halv ti og gjerne til halv tolv. Så har vi mat i tolv halv ett tiden og så er hun trøtt igjen ett og vil gjerne sove litt igjen rundt halv to.Våken fra halv fire til syv igjen så er det kveld. Herlig når det begynner å danne seg et mønster Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136667535-hvordan-ser-dagen-deres-ut-n%C3%A5/#findComment-136676263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 28. januar 2008 #5 Del Skrevet 28. januar 2008 Dagene våre varierer litt enda, men det som er fast er en 4-timers lur i vogna ute på trappa. Enten fra 08 - 12 (hvis vi følger storebror til skolebussen) eller fra 10-11 til 14-15 hvis vi har fridag og slapper mer av fra morgenen. Er som regel våken i 1,5 - 2 timer og får kos, stell og mat før hun sovner igjen. Ettermiddagene er litt mer tilfeldig, sover dupper på 30 min, vil ha masse oppmerksomhet og kos, spisere ofte, men roer seg gjerne og blir trøtt når klokka kryper mot 20. Har et prosjekt gående nå om å få henne til å ta kveld litt tidligere, har hittil vært våken og sovet om hverandre til vi har lagt oss ca 22.30... i går sovnet hun i senga si 20.30, mat kl 23, 03 og 05 og 07.30,,, vanligvis sover hun 5-6 timer i strekk om natta, så jeg håper ikke det blir ødelagt fordi om hun blir lagt tidligere på kvelden... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136667535-hvordan-ser-dagen-deres-ut-n%C3%A5/#findComment-136677587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 28. januar 2008 #6 Del Skrevet 28. januar 2008 Her i huset begynner dagen ca. kl. 08.00. Da vekker jeg storebror på 4 1/2 for jeg må prøve å få han i barnehagen før 09.30.. Lilletuppa tar jeg opp litt seinere og gir henne pupp før jeg tar henne med når jeg kjører storebror i barnehagen. Så har vi hele formiddagen for oss selv med varierende innhold, f. eks. lek på gym-matten eller at vi drar i besøk, men såfremt været tillater det prøver jeg å ta en trilletur. Hun har ingen fast tid på døgnet hvor hun tar en lur på dagtid. Er jeg heldig, sover hun 1/2 time i strekk. Hun har maaaaange korte lurer i løpet av dagen! Håper hun snart finner det for godt å ta en lang på et noenlunde bestemt tidspunkt.. Så kommer etter hvert kvelden og hun vil ha pupp oftere. Opptrapping til leggetid begynner ca. i 20-tiden. Som regel har jeg henne i seng før kl. 22.00. Da sover hun 5-7 timer i strekk før hun må ha et puppemåltid. Så sover hun gjerne 3 timer til før hun vil spise igjen. Nettene er med andre ord helt perfekt! For 2 dager siden ble hun imidlertid syk med forkjølelse og feber og da ble ting helt snudd på hodet og vi fikk vår første våkenatt med henne. Det var fælt, både for henne og meg! Heldigvis er slikt bare forbigående da, og hun er på bedringens vei nå :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136667535-hvordan-ser-dagen-deres-ut-n%C3%A5/#findComment-136683663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå