Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har bodd sammen i ca 3 år. Vi har ikke formalisert det på non måte. (hvis dere forstår hva jeg mener) Jeg lurer på om man må være det man kaller registrerte samboere for å få innvilget prøverør. Gyn. min har sendt søknad,men han spurte aldri om vi var samboere el gift. Hvis dette kan bli et problem må vi løpe og gifte oss;))))

Takk for alle svar!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136666233-samboerepr%C3%B8ver%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hei du!1

Vi startet i det offentlige,,aldri blitt spurt om det.

Så fortsatte vi på Volvat og ingen som spør der heller.. annet en an man må skrive under på en kontrakt at når man starter .og at man lever i et samboer aktig forhold..

På Nordica i danmark må vi skrive under at vi lever tilsvarende som samboer aktig forhold.

Vi har vært samboere i 7år, men han har ikke adresse her.

Vi er på vårt 5 forsøk!

Lykke til

KLEM GOLLIAT

Hei.

Det eneste de krever, er bostedsbevis, et skriv du får på folkeregisteret. Dere må ha hatt samme bostedsadresse i to år. Dere trenger ikke løpe å gifte dere... He he... Vi har hatt ett prøverørsforsøk på Riksen for tre år siden og fikk tvillinger. Har akkurat satt inn ett egg til og er 8 uker på vei. Lykke til!

Det der går sikkert bra :-) Vi trengte ikke levere noe bevis. Det offentliges definisjon på samboere er (som oftest) at man har hatt samme adresse i folkeregisteret i to år eller mer - så om dere skulle bli bedt om å legge frem bevis så er det det som menes.

...men vi ble aldri bedt om det. Fastlegen vet hvor lenge vi har bodd sammen, og henviste oss videre - så det har aldri blitt nevnt.

Lykke t\il!

Hei og takk for alle svar! Grunnen til at jeg spurte var nettopp pga at vi ikke har hatt samme adresse i det hele tatt. Vi eier et par leiligheter hver for oss og har av den grunn hatt adresser litt her og der, men vi har jo bodd sammen i tre år i leiligheten vi eier sammen. Men, hvis vi treffer på den riktige sure typen så kan de vel sette en stopper for hele prøverør prossessen! Grøss og gru! Jeg blir nervevrak! Men, det er jo tydeligvis ulik praksis! Takk snille jenter her inne!!!!!;)))

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Man skal være registrert samboere i folkeregisteret i 2 år for å få prøverør, MEN har aldri hørt at noen har sjekket opp dette.... Dersom de spør og dere evt har noen som kan skrive en attest på at dere bor sammen (der dere leier feks) så skulle vel det holde tenker jeg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...