Gå til innhold

Mitt keisersnitt=)

Anbefalte innlegg

Da var prinsen vår komt, tok planlagt keisersnitt 15. januar, og alt gikk helt fint..

Dagen begynte med masse venting og nerver pga at dei fikk inn en akutt operasjon selvfølgelig.. Da gikk tida veeldig seint..

Men når det blei min tur, skjedde alt på en gang følte eg..

Dei la inn kateter på meg oppe på avdelinga ( ikkje nokke og kvi seg til), så trilla dei meg ned. Det var med to jordmødre som tok seg av pappan, og "kledde" han om menst dei satte spinal bedøvelse på meg.. Nokke som heller ikkje var så vondt..

Da alt var klart, låg eg jo bare der, og snakka med folk rundt meg, fikk faktisk ikkje med meg at dei var begynt og skjære før det blei masse vugging og skubbing:)

Ganske rart faktisk:)

Spinal bedøvelsen blei satt litt høgt oppe på meg, nokke dei kom og opplyste meg om, dei sa at eg kansje ville få litt puste problemer, men at det ikkje var farlig. Skulle gi beskjed vist det blei ubehagelig, nokke det etterkvert blei..

Blei litt uvel, og småkvalm, noke dei fiksa med en gang..

Så kom prinsen:)

Pappan fikk han rett i armene, stolt som en hane.. Han tok han bort til meg, så eg fikk hilse på, og kose litt, før dei gikk med jordmødrene for og vaske og veie.. Da gikk det ikkje lang tid før eg sovna menst dei sydde meg....

På oppvåkninga ga eg beskjed om at eg var klar for og få dei ned til meg, og hadde han med meg til eg blei trilla opp..

Bedøvelsen gikk rimelig kjapt ut av kroppen, og 4 timer etter snittet, var eg på føttene..

Siden har eg vært frisk som en fisk, og dei har vært kjempe flinke til og holde meg smertefri..

Dette var mitt andre planlagte keisersnitt, og har gått veldig fint begge ganger, så damer: ingenting og kvi seg til, håper dokke alle får så fine opplevelser som eg har hatt:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136665388-mitt-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med den lille prinsen!

Dette var hyggelig lesning :-). Vi fikk vite for noen dager siden at den lille ligger så til, med hodet opp under høyre sida mi og rompa opp mot venstre sida, at det blir keisersnitt på oss nå til uka. Mest trolig på torsdag :-). Jeg er 1. gangs, og den lille har litt lite fostervann. Er selvfølgelig spent på ks, og gruer meg litt. Er selv sykepleier og har vært med å sett på ks under utdannelsen. Det var en svært spesiell og fin opplevelse! Håper at det blir likedan for meg også. Får enda mer troen på det etter å ha lest innlegget ditt. Likevel som sykepleier vet jeg altfor mye om "atlt" som kan skje, men skal prøve å bare blokere for kunnskapen..:-). Uansett, kjempe-koselig lesning dette,- gleder meg virkelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...