Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om dette navnet? Møtte en liten jente som het det, og synes det er så fint. Liker Nora også, men det er så oppbrukt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei!

Det er dette en her inne skriver om, - at det er blitt mote å bytte om på bokstaver eller sette inn nye.

Er du lei Nora, må du finne et annet navn, og ikke ødelegge Nora.

Hva med Leonora?

Skrevet

Nuria er et arabisk navn, som betyr lysende. Noria har jeg aldri hørt. Skjønner veldig godt at du synes Nora er fint, men oppbrukt. Vet ikke helt hva jeg synes om Noria, det høres hvertfall ikke særlig norskt ut.

Skrevet

Nora er jo ikke så oppbrukt da. Det er på 7 plass. Og det som gjør at navnet er så høyt er den store konsentrasjonen av navnet i Oslo. Der har det ligget på førsteplass i mange år. Jeg er fra østlandet men bor i trondheim og her har jeg tenkt og bli. Jeg jobber med barn og kjenner bare to Noraer. Ei på 6 år og ei på 10 mnd. Så her oppe er det ikke så vanlig. Så hvis du ikke bor på Østlandet er det ikke så vanlig :) Gjlr du det skjønner jeg deg godt

Og hele denne utlegningen fikk du fordi vår datter skal hete Nora (hvis det er jente)

Men jeg liker Noria godt og.. Fin variasjon

Skrevet

Bare for å informere: Nora er på 9. plass i Sør trøndelag, og i Nord trøndelag er det på 2. plass, så det er nok rimelig vanlig der også.

Skrevet

Det er det, men det betyr ikke at man merker det like godt som i Oslo. Veldig stor forskjell på 9 plass og 1...

Som sagt jeg møter mange mange mange barn i jobbene mine og jeg vet bare om to

Skrevet

Virker som om mange bare lager en vri på de mye brukte navnene for å skille seg ut ja... Kan ikke si jeg liker den trenden.

Bruk Nora, eller finn på noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...