Gå til innhold

Kort livmorhals?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen kan forklare hvordan man kan merke at livmorhalsen minker?

Dette er mitt 4 svangerskap og jeg har ikke vært plaget av dette i mine tidligere svangerskap.

Har vært veldig plaget med kynnere fra veldig tidlig i alle svangerskap så det er ikke noe nytt.

Men denne gangen har jeg følt et veldig press nedover i magen samt at jeg føler jeg må knipe igjen konstant, el, ikke så mye når jeg ligger, men når jeg går og står eller gjør noe. Skal jeg på do føles det til tider som 'alt' er på vei ut:)

Venter forresten tvillinger nå så det er vel naturlig at trykket nedover er mer merkbart nå enn med en i magen.

mot slutten av uka skal jeg på kontroll og da også få målt livmorhalsen, men er litt sånn halvbekymra. Prøver å ta det med ro så godt jeg kan, men med full jobb og aktive barn begrenser tiden på sofaen seg, selv om jeg føler jeg er veldig flink:)

Men dere som har erfart at livmorhalsen forkorter seg, kan dere fortelle meg hvordan det føles??

Setter pris på svar.

Er forresten i min 22. uke nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei min forkortet seg før tiden. Jeg vet ikke hva som kjennetegner dette, men jeg hadde også en del kynnere. Har litt sånn nedtrykksfølese også av og til. Så har jeg hatt masse blødninger i hele svangerskapet. Streptokokker fikk jeg påvist også, så derfor måtte jeg ta antibiotika. Dette med livmorhalsen ble oppdaget i uke 29, da det rant en del friskt blod ut av skjeden. Lungemodningssprøyter har jeg også nettopp fått. Heldigvis er de mest kritiske ukene over. Virker som at ting har roet seg litt mer nå. Jeg hadde også en veldig stressende jobb. Når en venter tvillinger er det veldig normalt å føde før tiden. Hvis du er beskymret så må du ringe til en lege. Jeg følte meg helt fin, og gjør det enda. Alt dette kom som et sjokk. Dette er mitt første barn, og jeg er så glad for at jeg ringte og spurte. Alt var så fint ellers i svangerskapet, og blødningene fikk jeg alltid beskjed om at det var normalt og bla bla bla. Dette sier jeg ikke for å skremme deg, men for at du ikke må overse ting og tro at du maser eller noe. Det er bedre å være på den sikre siden:) Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...