Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #1 Del Skrevet 27. januar 2008 Hei... Jeg er en ung jente som er gravid for første gang, og ville lese litt om fødselangst. Etter så mange tragiske innlegg på debatten kan jeg vel ganske trygt si nå at jeg har det. Hvorfor har så mange problemer med å fokusere på det positive??? Hvorfor må de trekke fram det verste?? Jeg skjønner at alle har sin opplevelse av en fødsel, men det hjelper faktisk INGEN å få høre alt det tragiske som har skjedd rundt en fødsel. Også all den KRANGLINGEN!!! Jeg må si jeg ble helt sjokkert jeg:( Og skuffet. Hvis noen prøver å hjelpe til med en positiv holdning kan du banne på at noen kommer og ødelegger den stemninga med en gang hvertfall. Det burde vært 2 sider på debatten. En med positive tilbakemeldinger og en negativ så kan man velge den man synes passer best for seg selv. Jeg angrer på at jeg gikk inn for å lese litt for å få litt tips og råd for det fikk jeg IKKE!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136663540-f%C3%B8dselangst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #2 Del Skrevet 27. januar 2008 Det er helt naturlig at det vil være en del vonde og negative innlegg på en side som heter Fødselsangst. Det er nemlig ikke bare førstegangsfdsende som har fødselsangst. Noen av oss har fått det etter traumatiske fødsler og vi har like str rett til å uttrykke våre følelser sm du eller andre førstegangsfødende har til å utrykke deres følelser. Du skriver: "Hvorfor har så mange problemer med å fokusere på det positive??? Hvorfor må de trekke fram det verste?? Jeg skjønner at alle har sin opplevelse av en fødsel, men det hjelper faktisk INGEN å få høre alt det tragiske som har skjedd rundt en fødsel" Vel du tar feil! Det hjelper faktisk mange å høre om at de ikke er alene om å ha hatt en forjævlig fødselsopplevelse. Å ikke ha fått en fantstisk og positiv fødselsopplevelse er veldig ensomt og sårt for de av oss dette gjelder, og det å dele tanker og møte forståelse/utveklse erfaringer er faktisk som terapi å regne. Det er vel et eget forum som kalles "førstegangsfødende", hvorfor holder du deg ikke der og hvor ingen har født før, men som har angst? Da slipper du å høre oss andre som har fødselsangst på grunn av det vi har opplevd! Makan! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136663540-f%C3%B8dselangst/#findComment-136665591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå