Gå til innhold

merklig oppførsel på dyr når eier er gravid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 16 uker idag, lurer på noe litt rart kansje, jeg ahr 2 hester, den ene har jeg eid i 8 år, å den andre har jeg hatt siden den var født, er 5 år gammel nå, å den yngste er ganske avhenigig av at jeg er hos han,å han har alltid vært så glad når jeg kommer, men nå gidder han ikke bry seg om meg, han gidder ikke snu seg for å hilse på meg i båsen, han bare står med surt trynet mot veggen, mens den andre hesten er helt annerledes hun vrinsker når jeg kommer, å det har hun ALDRI gjort før!

lurte bare på om noen andre åsså har dyr som har forandret seg??

Fortsetter under...

Skrevet

Hei :)

Har en hund(tispe)på 5 år som også har skiftet oppførsel etter jeg ble gravid. Alltid vært en snill, kosete og sosial hund, men nå er hun KONSTANT i beina på meg når jeg er hjemme.. skal opp på fanget(dette er en fuglehund, så ingen typisk "ha-på-fanget-hund"), og vil helst ligge med snuten/ansiktet mot magen min.

Syns dette er litt spesielt, kan jo være andre ting også, men jeg blir mer og mer overbevist om at det må være noe hun merker. Kanskje det er humøret eller væremåten min som har forandret seg ovenfor henne også. Og så er hun blitt skrekkelig ulydig. Vil ikke utføre kommandoer, bare logrer og ser på meg.

Skrevet

Katten min vil ikke ha noe særlig med meg å gjøre nå. Før var hun veldig mamma-dalt, nå foretrekker hun alle andre. "Mamma" er lei seg..;)

Skrevet

hunden min har jeg hatt i ni år og nå vil hun ikke være med meg i d hele tatt og sover på baderomsgulvet:S det er helt rart altså..

Skrevet

Kjæresten min sin hund legger hodet sitt oppå magen min mens jeg ligger i sofaen og den står ved siden av. Og sånn kan den stå ganske lenge. Jeg tenkte ikke noe over det først, tenkte at han bare ville ha kos, men når kjæresten min nevnte det for meg begynte jeg å lure om han har forstått at jeg er gravid.

Også når noen diskuterer i huset og folk blir litt høylytt stiller den seg foran meg og passer på at ingen kommer nær meg. Hvis de gjør det mens de skriker/snakker høyt, begynner den å knurre. Det er ganske søtt!

Skrevet

relativt uforandra mine to puser, men hører stadig om detta fra andre, at dyra forandrer seg litt

Annonse

Skrevet

Har ei venninne som hadde "kosegeit". Den måtte de kvitte seg med rett og slett fordi den begynte å stange magen og ikke ville skjønne at den ikke fikk lov til det.........

Skrevet

Katten min skal konstant opp i fanget og ligge på magen min, og det samme gjelder katten til mamma når jeg er på besøk der. Slik var det sist jeg gikk gravid også, skikkelig klengete, men bare på magen.

Skrevet

Merkelig dette her:) Hunden vår vil ikke vere inne lenger, den står utenfor hos naboen og trygler om å få komme inn:))

Jeg må hele tiden ned å hente den og når vi kommer hjem så klikker den med en gang ytterdøren lukkes, den peser nonstop, sikler, går opp og ned trappene og prøver å komme ut vinduer...helt fortvilet fordi jeg har den i huset. Den er ikke så ille når mannen er hjemme,Da vil den iallefall vere i huset, men like rar. Nå er mannen i sjøen igjen og da vil den ut av huset igjen!! Om natten sover den heller ikke, går frem og tilbake ved sengen min, ungene våkner av at han skraper på veggene og prøver å komme opp i vinduskarmene..(stor hund på 50 kg)

Han spiser ikke og ser bare alldeles fortvilt ut...

Skrevet

hjelpes meg.. det høres IKKE ut som hunden din har det noe godt! dere bør vurdere å få noen til å passe han til dette er over.. Han er jo like fullt ett familiemedlem..som trenger omsorg og pass! Hvor lenge har han holdt på slik da?....Stakkar.:(

Noen tips til folk med dyr som blir gravide.. prøv å ikke endre væremåten deres ovenfor dem... kan du ha gjort det med hunden din?... Jeg vet at enkelte gravide plutselig skygger unna dyrene sine.. ubevist fordi de er redd for bakterier... Og fatter INGENTING når dyrene ikke vil ha noe med dem å gjøre.. De føler sikkert utstøtt..... og ikke ønsket...

Nei.. har man skaffet seg dyr må man også huske på at man har dette familiemedlemmet...

Det var ikke ment som noe kritikk til deg anonym.. Men det er vel ikke gøy at hunden står utenfor til naboen og trygler om å komme inn? (tenker på smilefjesene etter det du skrev)... håper jeg misforsto!

:) klem og lykke til videre i svangerskapet!

Skrevet

Min lille hund er blitt en skikkelig mammadalt etter jeg ble gravid, følger etter meg overalt, og skal helst ligge oppå meg. Og skal passe veldig på huset for tiden.

Skrevet

Nei huff, det er ikke noe gøy, men naboene flirer godt, og tar han inn mange ganger.

Han begynte tidlig med pesingen og siklingen. Jeg og mannen pratet om det kunne ha noe med graviditeten å gjøre, så har det bare blitt verre og verre- dette er en omplasseringshund vi fikk fra dyrebeskyttelsen for 1 år siden, den er 9 år og vi kjenner den ikke såå godt, vi var derfor først veldig usikker på hva dette var.

Vi har vert i kontakt med dyrlegen for råd, men han visste lite hva som kunne hjelpe.

Kontakten mellom meg og hund har alltid vert god, han er jo min engel! Jeg har ikke trekt meg unna, heller vert fortvilt fordi han trekker seg unna meg.

Hunden som vi kjenner den har alltid vert en sofagris og som elsker lek å moro, nå virker den jo helt fjern og vekke og han er så urolig at vi ikke får skikkelig kontakt med den. Særlig meg da, den skyr meg som pesten! Har hatt han hos foreldrene mine innimellom og da roer han seg. Ser at jeg må prøve å finne et hjem til han resten av svangerskapet, han har det tydeligvis ikke godt.

Takk for tilbakemelding og godt råd sussa!

Skrevet

tispa vår på snart 1 år er blitt en skikkelig mammadalt, er etter meg i beina hele tiden, skal oppå fanget, sitter trykt sammen inntill meg..hehe..er veldig søt da, men det kan bli litt slitsomt til tider, er ikke sånn mot far i huset...før jeg blei gravid så var hun en skikkelig pappadalt, men ikke nå lenger..hun er ei lita jaktbikkje og jeg har fått høre at de er veldig selvstendige, men ikke denne tispa nei..hehe..er noen rare dyr altså

Annonse

Skrevet

Bare hyggelig anonym:) det ordner sg nok!

Skrevet

Min Donna er likedan. For hver lyd hun hører så skal hun si fra, og er veldig opptatt av at jeg vet hun er her. Når jeg sitter ved datamaskinen, hopper hun opp i sofaen og skal sitte ved siden av, generelt bare veldig opptatt av oppmerksomhet, mer enn vanlig. Hun er en Labrador/flatcoat, så oppmerksomhet er gull for henne :)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Våre to katter er ganske like, men hunnkatten som aldri lå i fanget uten å bli koset kan nå ligge i fanget uten å få kos. Ligger da helst oppe på magen min.

Blir spennende å se hvordan de reagerer hvis de merker spark etter hvert :-)

Skrevet

Hei hei

Min lille dachsetispe fikk innbilt svangerskap etter at jeg ble gravid. Hunder kan få innbilt svangerskap, men da etter en løpetid. Hunden vår hadde ikke hatt løpetid på 5 måneder så jeg tror at hun fikk det av at hun merket noe på meg. Hun fant seg da en leke som hun stelte for. Sliket og laget rede og ble kjempestresset hvis vi tok leken fra henne. I følge dyrelegen må man ta fra hunden det de knytter seg til, så etter noen intense timer med kvining og urolig gange frem og tilbake for å finne "valpen" sin igjen roet hun seg til slutt. Etter det så er hun blitt sitt gamle jeg igjen.. Er spent på hvordan hun blir når babyen kommer da vi er førstegangs fødende.

Dyr er merkelig og jeg tror de for med seg ting som gjelder sine eiere.

Skrevet

Hehe, ja, denne kan jeg signere på..min hannhund på 8 år benytter hver anledning til å prøve å JOKKE meg på beinet...herregud, blir litt smårar av det...Dette har han aldri gjort før...Begynner jo å lure på hva slags "signaler" jeg sender ut..hehe..

Skrevet

Ja,når dere sier det.. Katten min vil helst ikke ha noe med meg å gjøre. Og går helst til samboeren min. Før var det omvendt.

Skrevet

Har en liten hund..som alltid har vært mærkelig..;-)Så har ikke lagt merke til noe spesielt.Han er kanskje litt mere daltete enn han har pleid å være.

Skrevet

Her i huset har vi en gammel og ganske så sær katt. Han har vel i grunn alltid (så lenge jeg har bodd her) vært glad i meg og har likt å ligge på fanget. Men han har alltid villet ligge på lårene mine og har alltid likt seg best om han har fått ligge i fred. Nå skal han enten ligge oppå magen min eller så tett inntil som han kan komme. Han vil gjerne ha masse kos også når han nå ligger på fanget mitt. I tillegg til dette har hans oppførsel mot samboeren min endret seg. Han vil omtrent ikke sitte på fanget til samboeren min. Hvis samboeren min tar katten på fanget ser katten ordentlig misfornøyd ut, men blir sittende et minutt eller to før han hopper ned og kommer til meg istede =)

Og fotfølgingen hans har blitt MYE verre!

Skrevet

har to hunder hjemme til mamma å pappa å bf har en hund...

bf sin hund blir helt vill når jeg kommer,og skal opp i fanget og helt oppå meg....

slik var han aldri før...

min hund passer på meg konstant...

fra jeg går ut døra til jeg er ute av synsvinkel for han...

glei til på isen en dag,og da ble det leven....

falt heldigvis ikke,men var tydelig det han var redd for...

kan ikke hente ved en gang uten at han følger med...

pappa sin hund derimot er blitt så utrolig kosete...

helst sikkle litt også...

den hunden har aldri sikkla noe spessielt...

Skrevet

Mine to katter har blitt MYE mer kosete etter jeg ble gravid. Hunnkatten min vil ligge oppå meg hele tiden og helst på magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...