Gå til innhold

Hva koster d for dagmamma i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Joda, det er full barnehagedekning i Trondheim, hvor har du fra at det ikke er det? Ved hovedopptaket hvert år får ALLE barna tilbud om plass i barnehage, ikke sikkert det blir 1. ønske, men tilbud får alle sammen! Jobber selv i barnehage, så dette vet jeg

Akkurat NÅ er det ikke det, det er mange barn på venteliste. Det er ikke en eneste plass for dem under 3 år akkurat nå.

Men det går jo an å si at det var full dekning i høst da det var hovedopptak.

JEg har det fra barnehagen her i nærheten, pluss at jeg har sjekket litt selv også.

150 kr dagen er IKKE godt betalt. 8 timer om dagen 5 dager i uke er det 3000 kr det. Det vil si at mamma og pappa tjener 300 kr i mnd på å ha barnet sitt hos dagmamma før fylte tre år.. Det går IKKE ant. Det som gjør det uakseptabelt er at det er ulovlig å være svart dagmamma. Og betaler mann 36% skatt pluss trygdeavgift på 14% har mann 1500 igjen i mnd for en 100% jobb!!!!!!!

250 dagen tilsvarer 5000 i mnd. Dvs en barnehageplass for 1700 kr til foreldre med barn under tre år. Det er billigere enn vanlig barnehage. Og igjen sitter dagmammaen igjen med 2500 kr for et barn.

Tar hun 250 kr dagen, har to barn i tillegg til sitt eget, med det regnestykke jeg satt opp får hun 4000 for sitt eget barn og 2500 for hvert av dagbarna. Tilsammen 9000 kr utbetalt på en 100% jobb.

Er det mye?

Skjerp deg!!!!

Hei!

Man blir ikke akkurat rik av å være dagmamma. Men jeg ser på meg selv som veldig heldig som har fått denne muligheten! Jeg får være sammen med min sønn lengre og han får sosialisert seg!

Man legger opp dagene slik man selv ønsker, leke ute eller inne og tilrettelegge aktiviteter som tegne, male osv.

Jeg stor trives som dagmamma iværtfall, selv om jeg ikke mesker meg i penger.

Annonse

Nei, det er jo helt sant. Man velger dette yrket fordi man brenner for det. Absolutt ikke for pengene. Men som sagt i innlegget over. En viss sum må man ha (hvis man har utdanning i hverfall) Ellers er det jo ren utnyttelse av arbeidskraft. Ikke noe poeng med gratis arbeid (slik det blir for 150 kr dagen for et barn under 3)

Og uansett 9 tusen er ikke mye. Man klarer seg, men ikke spes godt.

Jeg jobber jo med dette selv, og blir irritert på mennesker som mener 150 kr dagen er mye penger.. Nettopp fordi det i dag er ULOVLIG og jobbe svart, derfor blir det veldig veldig lite igjen

Skjerp deg??!!!!

I alle dager er det for tone!

Jeg VET det er flere av dagmammaene her omkring som tar 3000 mnd! Ikke min feil det ;) JEg er jo helt enig at det er altfor lite.

Jeg hadde ikke orket å passe noen sitt barn for bare 150 kr dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...