Gå til innhold

Ingeborg og Sigrid....og Michelynne??

Anbefalte innlegg

Jeg har Ingeborg og Sigrid på 2 og 4 år med eksen min.

Nå venter jeg en jente med min nye samboer, og han er fast bestemt på å kalle henne Michelynne.. Jeg syns det blir veldig rart at lillesøster får et navn i en helt annen sjanger enn storesøstrene.

Hva syns dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136661695-ingeborg-og-sigridog-michelynne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Auda... Det var helkrasj, ja...

Nei, du får nok bruke din kvinnelist og få ham med på et noe mer nordisk navn, ja. Forslaget hans får meg kun til å se for meg Michelin-mannen...... Nevn et nordisk navn du liker godt, og som du godt kunne tenke deg å bruke tilstrekkelig ofte nok, men uten påtrykk eller iver, eller noe sånt. Til slutt har han fått dette navnet inn i hjernen og foreslår det for deg, i den tro at han har kommet på det selv..... De fleste mannfolk er enkle slik.... :-)

Lykke til.

Annonse

Uffda... nei kan ikke si jeg er stor fan av det navnet. Høres i tillegg alt for amerikansk ut sammen med Ingeborg og Sigrid.

Ville funnet noe "norskere", men din sambo virker kanskje interessert i litt nyere og moderne navn?

Vilde og Mathea f.eks. er jo eksempler på norske, men samtidig "moderne" navn.

Lykke til med meklingen hvertfall, utrolig hva man kan få til med litt kvinnelist ;)

Annonse

Huff, jeg synes det var et forferdelig navn. Jeg ville nok satsa på å prøve å omvende han litt:) Sigrid og Ingeborg er kjempefine navn, du klarer nok helt sikkert å komme opp med noen passende navn som din kjære kan like:)

Mathea og Live foreslår jeg:)

Det ble veldig kræsj, ja.

I tillegg var Michelynne et forferdelig navn...

Hadde vært bedre med Michelle i så fall, det ble ikke fullt så kræsj, selv om det er stilbrudd det også.

Dere har tydeligvis veldig forskjellig navnsmak... Ikke lett å løse dette. Men han har vel andre navn han synes er fine? Som ikke er så fæle og amerikansk-klingende?

Michelynne er grusomt uansett, og fullstendig krasj med de andre. Jeg har Magnhild kan kanskje være vondt å svelge for ham hvis han liker Michelynne, men Agnes burde det være mulig å få ham med på.

Om ikke annet så ved å appellere sterkt under pressriene, som ble nevnt her;-)

Hva med et litt utenlandsk klingende navn som samtidig har lange tradisjoner i Norge, slik som Mathilde, Malene, Elida, Klara, Sunniva, Martha e.l. dersom han ikke er helt på den norske bølgen.

Navnene på de to andre er nydelige og hans forslag er fælt, men det er kanskje viktig å inngå et kompromiss her...

Har han fulgt mye med på Anna Nicole-saken eller? Blitt inspirert av Danielynn kanskje? Nei her må du snakke han til fornuft - greit at han ikke trenger velge et navn i samme stil som du har valgt med eksen din, men Michelynn var jo veldig sært. Hvorfor ikke bare Michelle, Lynn eller Lynn Michelle?

Skikkelig kræsj!!!

Ingeborg og Sigrid er nydelige navn, da.

Ingeborg, Sigrid og Ingrid

Ingeborg, Sigrid og Maren

Ingeborg, Sigrid og Tuva

Ingeborg, Sigrid og Johanne

Ingeborg, Sigrid og Josefine

Ingeborg, Sigrid og Selma

Ingeborg, Sigrid og Alma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...