Gå til innhold

sko i bryllup..som gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en diskusjon om sko man bruker i bryllup når man er gjest. Og en venninne mente det var meget uhøflig å gå med åpen tå. Altså at man i bryllup ikke skal vise tærne sine?

Dette hadde jeg ikke hørt om før :) Noen synspunkter?

Fortsetter under...

Skrevet

DEN var ny for meg iallefall. Aldri hørt det jeg.

Skrevet

jeg gir meg ende over! Det kan da umulig stemme.. men ingen slingback og åpen tå om du skal ha strømper på. Om det da ikke er retro-strømper med søm og cubansk hel... Da er det lov!

Skrevet

haha i all verden ? hvorfor skal man ikke vise en tå??? :)

Skrevet

Oj, tror jeg har vært meget uhøflig i de fleste bryllup jeg har vært i i såfall. ;o)

Skrevet

I følge kongelig/gammel skikk skal man alltid ha på strømper, spsielt til galla. Da bør man også ha tette sko....

Annonse

Skrevet

hkh.. ja, klart om man først skal ha strømper så. Sandaler og brune laMote strømper er jo sikkelig snasent!

Skrevet

Jeg blir alltid litt fasinert av mennesker som går i åpne sko med strømper, har på bunaden feil, ikke bruker korsett under trange kjoler, har på seg eccosko til smoking og slikt....

Pedant? Neiiiii da

Skrevet

hahahahahahahahhahaha!

joggesko og dress!!! og bunadparaply!

Skrevet

Vi var i et bryllup i høst hvor brudgommen hadde strammet båndet til vesten bak i nakken litt for stramt, så ut som om han hadde halterneck. Jeg måtte jo bort å ordne...

Skrevet

Ikke bruker korsett under trange kjoler? Er vel mer synlig med korsett en uten? Ikke alle som trenger korsett for å holde ting på plass;-p

Annonse

Skrevet

hehehehehhe! hunchback of notredam!

Skrevet

finnes ikke en dame som ikke har godt av å ha shape-wear under kjolen sin! korsett trenger ikke ha spiler og snøring!

Skrevet

Det har jeg aldri brukt, men ser snasen ut likevel;-p

Skrevet

Sist jeg var i bryllup hadde jeg på meg noen godt brukte ecco sandaler til en enkel kjole - som var hvit ( hadde mørk bolero utenpå )

Det skal også sies jeg var 5 dager over termin, og var det eneste jeg fikk på meg... Nå takket jeg også nei til middag, og kom bare til kaffe - orket ikke sitte så lenge...

Ville jo selvsagt ikke gjort dette til vanlig! :-)

Skrevet

Alle ordentlige damer med respekt for seg selv viser seg fra den beste siden 24/7, da er korsett et must...

Jeg er 174 og veier 58 kg - til og med jeg bruker korsett under trange kjoler.

trenger ikke å se ut som du er søstra til Mette Marit med dårlig holdning!

Skrevet

Ikke min feil at du trenger korsett for å holde ting på plass;-p Dårlig holdning har jeg iallefall ikke, er rimelig rett i ryggen, spes på høye hæler.

Skrevet

Jeg trenger ikke å ha det for å holde ting på plass, men som alltid gjør det noe med holdningen....

Også er det faktisk greit å se litt snasen ut under kjolen også:op

Skrevet

Link til noen brukende korsetter da? Regner med at Deres Kongelige Høyhet bruker korsett både titt og ofte i spesielle anledninger;-p De jeg har prøvd er et helvete å gå med, trangt så jeg får ikke puste når jeg sitter.

Skrevet

hoho... Det er alltid moro å kle av seg når man er fiiiiin under... hihi!

Skrevet

http://christiane.no/minishop/

Nr 106 er jeg fan av. Kan brukes under tanktopper, kjoler med dyp ringning- foran og bak, avtagbare stropper til strømper og foret ordentlig på innsiden av spilene....

Et must faktisk:o)

Skrevet

Hva gjør den for bysten? Så litt "saggete" ut? Og for en pris, er dyrere en kjolene mine;-p Kanskje jeg må vurdere å gå på en brudesalong å prøve? Har prøvd korsetter tidligere, synes det er grusomt å gå i. Strammer sinnsykt når jeg sitter.

Skrevet

Med alle korsetter/torseleer er det viktig at man lener seg fremover, legger puppene i skålene og får noen til å stramme hektene.

I ryggene er det tre hekter på rad, slik at du strammer mest rundt livet eller der det skal sitte mest og slækker opp litt på resten.....

Utrolig deilig å ha på og kjolen/toppen du har på kommer mer til sin rett.

Niesa mi var på julebord i desember og hadde kjole som var i beigt silkestoff. Hun har holdning som en dårlig velholdt saccosekk og kjolen var lite pen på henne.

Gjett hva tante gjorde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...