Patetica fåkksi Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Jeg veit at gulrot kan spises rå, eventuelt med litt dip osv. er jo digg. Men kan man spise andre råe grønnsaker, eller bare frukt??
♥abaya og kosegutten:o)♥ Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Blomkål og brokkoli er også godt rått!
Sjokoladekaka Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 du kan til og med ete poteter rå, om du vil!
hårsår Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Du kan spise alle rå grønnsaker og frukter og bær rå, bare de vaskes først. Spesielt brokkoli og blomkål må skjæres opp i biter og vaskes innimellom grenene, for der kan det være både larver og mark. Visste du at du kan spise poteten rå? Den smaker hest, men det er fullt mulig! Dessuten bevarer du alle mineralene og vitaminene dersom de er rå!
selfangerkjerringa Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 Kålrot er jo utrolig godt rått da! mmm Svigermor har en hang til å bruke rå blomkål i salat, og mamma bruker av og til raspet hodekål i råkostsalat. Uvant, men godt. Anbefales Rå potet er sunt, veldig bra for kroppen, men smaker høgg :/
Polyxena Skrevet 26. januar 2008 #6 Skrevet 26. januar 2008 Bønner, sopp og spinat skal visst ikke spises rå, men ellers er det fritt fram, så vidt jeg vet.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 26. januar 2008 #7 Skrevet 26. januar 2008 Brokkoli funker som bare den ;-) Jeg ville ikke spist rå poteter, men det er fordi jeg ikke tåler det. Får skikkelig utslett av å skrelle rå poteter så jeg ville ikke puttet det i stryta.
selfangerkjerringa Skrevet 26. januar 2008 #8 Skrevet 26. januar 2008 ikke all sopp bør spises rå, men både sjampinjong og kantarell er ganske trygt.
Gjest Skrevet 26. januar 2008 #9 Skrevet 26. januar 2008 Blomkål Alle salater Brokkoli Bønnespirer Reddiker Kål Kålrot Neper Rødbeter (raspet, servert som råkost sammen med raspa gulrøtter er det nydelig) Agurk Tomater Paprika Sukkererter osv osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå