Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Fikk for noen år siden noen penger i arv fra da min kjære farmor døde, og har nå også fått noen tusen fra min Mormor som lever. Begge disse har betydd og betyr så mye for meg, så jeg vil så gjerne kjøpe noe fint og ikke minst VARIG som skal være fra hver av bestemødrene mine., men finner ikke ut hva. Har tenkt å kjøpe et fint og tidløst smykke fra hun ene kanskje. Noen som har tips å dele?
mto2 Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Kan ikkje seie eg har tips. Har arv frå morfar ståande på ein konto. Der har dei stått i 15 år og beløpet er dobla. Har tenkt at dei pengane skal vere min ekstra tryggleik viss det nokon gong blir krise krise økonomisk. Tvilar på at dei nokonsinne vert brukt....
flypapir Skrevet 26. januar 2008 #3 Skrevet 26. januar 2008 Jeg har ingen konkrete tips jeg heller... Men lurer på om ett smykke fra en butikk kan få deg til å minnes noen...? Kan du ikke hellet høre om du kan arve et smykke fra vedkommende den dagen arven skal fordeles...? Tror det ville betydd mer for meg å få et smykke min mormor hadde brukt hvertfall, men vi er alle forskjellige.. De pengene jeg arvet etter pappa har jeg investert i bolig. Innbiller meg at han ville likt at jeg brukte det til noe fornuftig... Dessuten var vi begge nyutdannet, og det var naturlig å bruke pengene på dette.
<3 M <3 Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Et fint smykke høres fint ut Trur jeg ville brukt arvepenger på sølvbestikk, mine besteforeldre har samlet på dette til meg, så jeg vil fortsette å samle på det. Sølvbestikk er både fint, tidløst og varig. Noe man kan ta frem ved spesielle anledniger, og som man kan gi videre i arv til egne barn. Det viktigste er uansett at det er noe fint som kan minne deg om dem
To trollunger + en spire Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 Komplett middag og kaffeservise?
grolla Skrevet 26. januar 2008 #6 Skrevet 26. januar 2008 Hva med kunst? Gå på noen gallerier og finn et bilde som gir deg en god stemning, i tråd med hvordan du ønsker å føle når du tenker på disse betydningsfulle personene. Dette er noe du har med deg resten av livet, og det vil neppe tape seg i verdi heller. Alternativt en helt spesiell reise eller tur. Ikke syden, men til et spesielt sted som betyr noe for deg. Et minne du alltid vil ha i hjertet!
wendy Skrevet 26. januar 2008 #7 Skrevet 26. januar 2008 Typen min kjøpte seg felger til bilen for arven fra mormora:) Mora hans sa han måtte kjøpe noe som minte om henne:) haha....jeg fikk ikke fortelle henne hva han kjøpte:)
Gjest Skrevet 26. januar 2008 #8 Skrevet 26. januar 2008 Hva med å forstørre gamle bilder av bestemødrene (eller eventuelt landsted familien eier e.l) og kjøpe to fine rammer til dem? =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå