Gå til innhold

Min fødselshistorie!!

Anbefalte innlegg

Sto opp fredag morgen sammen med 2 åringen min, gikk på do og syns urinen min var vel mørk men tenkte ikke spesielt mye over det. Lagde frokost og leika litt med gutten min, da jeg kjente jeg måte mere på do. Når jeg kikka på papiret var det blodslim der og jeg tenkte jippi nå skjer det ( begynte å bli tung på slutten og har hatt mye vondt så var veldig klar for å se gutten min). Vekte gubben og sa at nå ringer jeg jordmor for tror fødselen er i gang.

Avtalte med jordmor at jeg skulle komme inn ca kl 11 for undersøkelse, har lang vei til sykehus så man må ringe i god tid. Fikk ringt nærmeste familie og ordna barnevakt til guttungen hjemme.

Når vi kom til jordmor hadde jeg 4 cm åpning, å gikk vannet kom gutten sa jordmor så her var det bare å bestille sykebil med en gang. Hadde begynt å få litt rier nå men de var ikke spesielt vonde. Sendte gubben avgårde så han skulle rekke fram til fødselen. Fikk akupunktur o ambulansen som gjorde at jeg skulle slappe av kanskje sove litt på tur nedover. Rakk sykehuset med god margin heldigvis og gubben rakk fram.

Når jeg kom inn på sykehuset ble jeg sjekket og hadde 7 cm og riene var overkommelige men fikk tilbud om lystgass og det blei min aller beste venn igjennom fødselen. Kl 15 var det vaktskifte og da satte riene virkelig inn. Fikk ei ny koselig jordmor og en aller tiders barnepleier med mye god humor. Jordmor ville jeg skulle såt på kne i senga for å se om babyen kom lenger ned i bekkenet men pga at de mista hjertelyden på monitoren (ikke noe farlig men de ville gjerne følge med på rytmen hans) måtte jeg legge meg ned igjenn. Ca kvart på 16 gikk vannet med et brøl for da kom første pressrie også, pressa 4 press og 15.49 var prinsen vår født. Hadde utrolig mye foservann for det bare fossa ut etter at gutten var født. Hadde to små rifter som måtte syes også måtte jeg få en sprøyte for å få ut morkaka.

Nå har vi vært hjemme snart en ukes tid og jeg storkoser meg som tobarnsmor til verdens skjønneste prinser.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136660006-min-f%C3%B8dselshistorie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja har vært kjempe heldig med begge fødselene mine, brukte 6 timer med førstemann og litt i underkant av 6 timer med nr 2 så jeg har ingen grunn til å klage. Lykke til med det nært forestående, det er vondt når det står på men så utrolig deilig når du er ferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...