Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så i et annet innlegg at du hadde vært i Haugesund. Og dere hadde trengt 5 timer til Haugesund. Jeg skal dit på mandag og er selvfølgelig redd for at båtene står da også. Men i tilfelle jeg er like uheldig som deg, så lurer jeg på hvor vi kjører for å komme dit uten båt? Håper du kan hjelpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia Anne, selvsagt skal jeg hjelpe! Hvis du kjører fra Stavanger da, ellers kan jeg dessverre ikke veien :)

Du er uansett avhengig av ferjer, men den veien vi tok var innaskjærs så da merket vi ikke uværet i det hele tatt.

Hvis storm så foreslår jeg du sjekker om Mortavika ferjen er innstilt (ring 1881 og be om nummer til Fjord1 - som er navn på ferjeselskapet - så kan du sjekke om ferjene går som normalt). Er den innstilt kan du enten ta ferjen fra Mekjarvik til Skudesnes og kjøre derfra - er å anbefale, men det gjorde ikke vi ettersom den går bare 07.35 og neste i 12 tiden, vi hadde time kl 10 så vi måtte ta en alternativ vei. Den viste seg å ta 5 timer, men var veldig fin å kjøre mht flott natur;

Du tar ferja til Tau fra Stavanger og kjører til Hjelmeland og tar enda en ferje derfra til Nesvik, deretter kjører du til neste ferjeleie som er på Sand og tar ferjen over derfra til et sted på T tror jeg (kan sjekke imorgen) og kjører deretter til Haugesund.

De var greie på Haugesund Fertilitetsklinikk, sa vi kunne bare komme når vi kom. Andre hadde ventet på Mortavika og ferjene begynnte å gå i 9 tiden, så de kom opp før oss, men det vet en jo aldri, så vi tok ingen sjangser.

Håper du forstår forsøket på veiangivelse, gi lyd om du lurer på noe mer. Masse lykke til med både turen og behandlingen!!

Klem,

Skrevet

Mange takk for hjelpen:-) Tror jeg må vise forklaringen til min mann. Jeg er helt grønn på hvor jeg skal kjøre. (steder jeg ikke har vært før).

Heldigvis så har den verste vinden gitt seg, så båtene går nok. Kan ikke forstå noe annet. De har ikke meldt så mye vind heller.

Vi skal være der tidlig imorgen, så du trenger ikke sjekke hva det heter det stedet.

Men mange takk for forklaringen:-)

Lykke til, til deg også:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...