Gå til innhold

mammabukse og knøtte sin hjerte lyd....

Anbefalte innlegg

Hei... har i dag kjøpt min første mamma bukse har termin 21. aug.

kjøpte ei kuuul ei på H&M... Deilig med bukse som ikke strammer noen sted... Jeg og min mann har kjøp oss en doopler så nå hører vi på knøtte sin hjerte lyd nesten hver kveld..... Kjemmmpe morsomt og så betryggende....knøtte sin hjere rytme ligger på rundt 170 slag i min i denne uka , går ned mot 140 snart...

Hvordan står det til med magene deres damer.....

stor klem.

Fortsetter under...

grattis med din første mammabukse:) jeg har termin 3 august og kjøpte min første (i denne graviditeten) for noen uker siden. En olakuse på H&M, var litt dyr 498 kr. Men så utrolig bra den sitter og så deilig med med det stoffet over magen...bruker den hver dag!

Sånn doppler virker morsomt, vi skal låne en av ei vennnine. Men har hørt at men ikke skla bruke den så ofte, fordi man vet ikke hvordan innvirkning den har på babyen. Gleder meg til jeg ogås kan bruke den:) magen vokser men er litt "fettete" enda. Ser bare tjukk ut....gleder meg til at folk ser at det ikke er noen tvil at jeg er gravid! nå kikker folk og tørr ikke å spørre:(

HEI... Vi bestilte den fra et seriøst dansk firma som heter bilige tester.. Den var litt dyr men av meget god kvalitet. Den er av typen som de bruker på legekontorer osv... Og vi har fått bekreftelse på at en ikke er skadelig for bebyen....

Hei dere;)

Jeg kjøpte meg mammabukse på H&M for noen uker siden, fordi de jeg har strammet så... Var vondt... hehe

Den jeg kjøpte kostet 498,- og var brun.... Den er så deilig å gå i;)

Er enig med leamam, gleder meg veldig til at folk ser tydelig at jeg er gravid og ikke bare glor... hehe;)

Annonse

Hei... vi fant den i uke 9+6dager første gang... Nå finner vi den lett rett opp for skambeinet , midt på 3-4 cm under navlen...

Min jordmor ville ikke lete etter fosterlyd før etter ul i uke 18...

Dette for og ikke uroe mor om hun ikke fant den...

Men min lege lette gjerne før...

Vi hadde en MA i uke 14 i september 2007...

Den ble avslørt da min lege ikke fant fosterlyden i uke 13...

Ble sendt rett på ul og riktig nokk var babyene døde , var tvillinger som trolig hadde død et sted mellom uke 11-13...

Derfor er det så godt for oss å høre knøtte en gang i blandt....

lykke til...

stooot klem

What? har dere kjøpt doppler?

Jeg var litt skeptisk til UL siden jeg har flere venner som er radiografer, som fortalte meg om at barnet blir liggende å vibrere, så lenge Ul foregår. Jeg hørte med legen min som sa at det ikke var skadelig å ta UL og at det var et typisk norsk fenomen å tro det. Men det han sa var at, hvis jeg skulle vært skeptisk til noe så var det doppler siden den sender mer intense lydbølger, tar lenger tid å finne hjertelyden og babyen ble virkelig liggende å vibrere i lenger tid.

Jeg vil ikke at de skal bruke doppler på meg. Jeg blir betrygget av å se hjertet slår på UL og ser barnet beveger seg. '

Babyaugust2008 :

Unnskyld, men det der tror jeg er bare tull. hvis UL hadde vært skadelig for fosteret, hadde de ikke villet ta UL på meg hver uke mellom uke 15 og 25, heller ikke i uke 12 og uke 32. Og da hadde de heller ikke brukt doppler på meg hver uke fra uke 13 og ut svanegrskapet!

(signerer anonym fordi ingen av min familie/venner hvet at jeg er gravid enda, vil ikke at noen av vennene mine skal oppdaget at jeg er gravid inne på et forum.)

For dere som blir redde når de ikke høre hjertelyd ved uke 12. Jeg var nettopp på 1 kontroll hos legen og både jeg og han ville så gjerne sjekke om vi kunne høre hjertelyd, men fant den ikke. Det endte med at jeg ble kjemperedd og frustrert og trodde at nå var det slutt. Så jeg bestilte time til jordmor to dager etterpå for å prøve en gang til og for å få snakket om det. Etter mye prøving fant hun den! Det var så deilig å høre og skuldrene sank flere meter.. Så det trenger ikke bety at det er noe galt. Jordmora sa at det er enda veldig tidlig for å høre hjertelyd og det kommer ann på hvordan fosteret og morkaken ligger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...