catticatt Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 hei jeg har ei jente på 6uker og her går det i brettebleier så det suser Har brettebleiene og 3 ull bukser men trenger større ullbukser og evt noen formsydde... Er ganske fersk i dette tøybleie styret...6 uker fersk så om du/dere har brukt noe lignende dere vil selge av tøybleier , er jeg interresert altså Håper på noen positive svar ... tar ikke imot dårlig kritkk fra uintereserte .. takk takk
Audacious Angel Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Har du sett på finn.no ? og igjen (nå er det eg som maser...;-) Tettinntil brukt markedet.
catticatt Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2008 hehehe.. neeei du maser ikke skal sjekke finn.no ja og TI når jeg klarer å logge meg inn..tuller så fælt der inne.. finner ikke helt oversikten,men får de nok snart til skal du se
*Willow* Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Jeg har, men jeg får ikke til å sende deg en privat melding. Det skal vel gå? Så kunne du få litt info:) Du kan jo sende meg en melding om du er interessert. Jeg har plutselig dobbelt opp med bleier og trenger ikke såå mange, derfor selger jeg veldig billig.
catticatt Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2008 hei skjønte ikke helt hvordan jeg sendte privat melding jeg heller .. send meg en mail du !! [email protected] jeg er veldig interresert i ullbukser om du har... ? men ser gjerne på resten å... så bare skriv og send bilder om du kan .. gjerne med pris.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 Jeg vil også prøve tøybleier og lurer fælt på hvor mange brettebleier man anbefaler å ha i starten?? Og hvor mange ullbukser ser du for deg at er det ideelle? Er det virkelig riktig at disse sjeldent vaskes? Føler at jeg har et ekstremt vaskebehov men at dette blir vanskelig i forhold til ullbukser og lanolinbehandlinger osv.. Og dersom det er flere der ute som vil kvitte seg med litt utstyr må de gjerne sende meg også en pm. Venter ikke før i mai men er ute i god tid;)
catticatt Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. januar 2008 hei så gøy at du vill prøve tøybleier !! det er å anbefale på det sterkeste jeg fikk barn nå i desember og hadde bestemt meg for tøyb. vi har nå 24 brettebleier i flanell som vi kjøpte billig på spar kjøp faktisk de fungerer kjempe bra foreløpig,og bruker disse så langt det rekker (regner med de holder ut bleieperioden) og vi har 3ullbukser til vesla.en funnet på loppis,en kjøpt på nøstebarne.no og en min samboer brukte når han var bebi;) Ser nå at jeg må kjøpe nye ullbukser fordi de begynner å bli små.så jeg tenkte rett og slett å prøve å strikke selv i litt stor størrelse så den kan holde lenge. jeg anbefaler å kjøpe ullbukse på nøstebarn,og ikke fokuser på dag og natt bukser...jeg bruker samme dag som natt...(foreløpig)kan hende ting forandrer seg når det kommer mer bais..jeg bare prøver meg frem;) Det er det jeg har nå på mitt barn på 7uker... og ull er det absolutt beste å ha utenpå brettebleien pga den holder på fuktigheten.så når bleien blir våt av tiss-blir ikke hun kald på stumpen. tenk deg superundertøy på skitur...du blir svett,men aldri kald etterpå. samme med bleien. og ull på sommer som på vinter..for ull isolerer mot varme som mot kulde helt perfekt er det forsto du noe av dette ?? håper det men gå inn på nostebarn.no å les mer om ull og tøybleier.
catticatt Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. januar 2008 ja--jeg svarte ikke på spm ditt da... jeg vasker sjeldent ullbuksa . bare om den er baiset på... lar den luft tørke litt om den blir mye fuktig. fordi lanolin omdanner urin til såpe faktisk. så den lukter alldri urin...hvis du behandler de med ullkur en gang i blant (når du kjenner lanolinet er ute) og brettebleier vasker vi annenhver dag...
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 TUSEN TAKK for kjempeflott svar. Blir bare mer og mer sikker jo mer jeg leser om tøybleier:) Dette må vi prøve!! Heldigvis er mannen i huset helt enig (overraskende nok sa han ja første gangen jeg spurte!!!) Det er jo absolutt ikke så stor investering heller om man kan klare seg med 3 ullbukser. Har googlet litt og lett og syns at prisen på ullbukser er ganske stiv, vurderer også å strikke litt mens jeg venter her. Virker som en koselig ting:) Holder virkelig 3 stk bukser? Kan jeg også spørre hvilken bukse du har fra nøstebarna? Den med knapper eller buksevarianten? Må innrømme at jeg lett går meg vill i bleiejungelen da det finnes så utrolig mange varianter av bleier og utenpåbukser.. Fortsetter å spørre: Noe tips om hvor man får billige og bra brillebukser? Eller bruker du sånne klips til å holde brettebleien på plass? Veldig takknemlig for svar, er gøy å høre at det er så mange som er fornøyde med tøybleier her inne:D
catticatt Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. januar 2008 så bra dere vekger tøy... du minner meg om meg selv for 6mnd siden.. bare googlet på bleie nettet tøybleier var det store fokuset !! nei det er ikke nok med bare 3 ullbukser...da skrev jeg feil.men vi har nå bare 3 stk vi bytter på.men hun vokser og må da få nye og større. jeg er jo ganske fersk selv,så må også prøve meg frem.. jeg har 2ullbukser til som er masse større,men vet ikke hvor lenge de holder. men jeg anbefaler deg å kjøpe 2 stk ullbukser på nøstebarn.no de heter bare dobbelt strikket bleiebukse. kjøp i minste størrelse eller mellom størrelse. men jeg har oppdaget tøybleier på finn.no også. masse masse der å jeg har ennå ikke fått bruk for brillebuksene mine fordi ullbuksen holder på brettisen.. og det er fordi hun er så rolig. Når hun begynner å krabbe,tror jeg at brillebuksen er go og ha.. jeg har kjøpt mine på spar kjøp. kjempe kjekke og fine. du kan også få tak i på lindex og cubus tror jeg. men spar kjøp sine er supre altså åååå synes det er så gøy å bringe erfaringene mine videre.. tøybleier er så bra!!tenk så mye bedre det er for rompestumpen a...å slippe de rare kjemikalene,og tenk at vi forsøppler 1 tonn mindre avfall i løpet av en bleieperiode enn en familie med engansbleier. og sparer mellom 10-og 13 000 kroner !! helt fantastisk Forstår ikke at det er gyldig nok grunn for alle småbarnsforeldre. men jeg respekterer andres valg altså... dømmer ingen!
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Er så gøy å høre at du er sååå entusiastisk:D Blir helt gira her jeg. Spesielt artig at du var like klar for tøybleier som jeg er. Synd det enda er 4 mnd igjen å vente for meg..... Følger med på finn.no alt jeg kan men tøybleiene forsvinner før jeg rekker å få autosøket inn:s Men fant ut at dersom jeg kan starte med 3-5 ullbukser i litt varierende str så koster jo ikke det allverdens. Og er førstemann jeg venter så kan jo håpe at vi får fler og evnt kan bruke bleiene for alt de er verdt og til og med selge de etterpå! Syns brettebleier virker veldig rimelig egentlig. Spesielt dersom man kjøper på sparkjøp;) Tenkte meg innom der til helgen faktisk (ikke så ofte jeg er i nærheten av sparkjøp da alle butikkene her på østlandsomerådet forsvinner). Hjelpes meg så ivrig jeg er. Men typisk min flaks at i det jeg skal kjøpe i april har de sluttet å selge eller satt opp prisen eller noe.. Igjen masse takk for flotte svar og masse hjelp. Klarer ikke helt å se for meg at jeg er som deg om "bare" 10 mnd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå