Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Hva kan jeg forvente på en sånn samtale? Hva skjer? Tar det lang tid? Ble plutselig litt nervøs da jeg fikk brevet. Jeg nekter å føde vaginalt, da alt gikk galt sist og det endte i katastrofeks. Både jeg og snuppa ble sjuke, og med snuppa holdt det på å gå skikkelig galt. I samtale 3-4 mnd etter fødselen (med legen jeg hadde under fødselen), ble jeg lovet ks neste gang. Jeg fortalte han som det var, at han hadde ødelagt min fødselsopplevelse og at jeg ikke skulle ha flere barn hvis jeg ikke fikk ks. (En lang historie det der, men for å si det sånn, jeg kunne saksøkt sykehuset p.g.a. flere feil legen gjorde under fødselen...) Jeg krevde derfor å få det skriftlig at jeg skulle få ks ved evt neste fødsel. Det fikk jeg, d.v.s. han sendte det til fastlegen min. Men, så har jeg hørt disse skremselshistoriene da, om folk som blir nekta ks, og da blir jeg litt nervøs...
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Hvor hører du du til? Jeg vil tro at når du har fått det nedskrevet i journalen din at du har blitt lovet KS neste gang, så vil de holde ord. Ut i fra det du skriver så forstår jeg at sist fødsel opplevdes traumatisk og VAR det mtp både psyke og helse. Tror ikke du trenger å grue deg for samtalen, det er en rutine at de kaller deg inn for å få det bekreftet og informere osv. Dette kommer til å gå bra, bare vær like tydelig denne gang som du var sist. Lykke til !
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Det kommer til å gå bra:) Du kan be legen din om å få en kopi av epikrisa/journalen din fra forrige fødsel. Den hadde jeg med på sykehuset, og det var bra fordi gynekologen fant den ikke med en gang... Jeg hadde hastesnitt forrige fødsel, og får planlagt keisersnitt denne gangen. Lykke til på torsdag. Du kan regne med at du kanskje må prate i fem min. på hvorfor du ønsker keisersnitt. Blir nok en kort samtale, siden det høres ut som du allerede er lovet ks.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2008 Takk for tipset! Det var smart! Skal jammen meg ringe legen i morra. Uff, må ærlig innrømme at jeg gruer meg til den samtalen asså, men får bare krysse fingra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå