Gå til innhold

LAPog sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg skal inn fredag 29. februar til LAP. Jobber i barnehage og har en del løft i jobben min. Hvor lang tid blir man sykemeldt etter en slik operasjon? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg ble sykemeldt i en uke... du kan også be din fastelege om å få en uke til.

Skrevet

Jeg var sykemeldt en uke når jeg hadde min LAP.

Skrevet

Jeg fikk kun 4 dager sykemelding etter lap, men hadde fri dagen etter slik at det ble tilsammen 5 dager fri. Men hadde veldig lite plager etter operasjonen, så det gikk helt fint å begynne på jobb igjen da. Er sykepleier, så kan bli tunge løft der også

Skrevet

Hei og takk for svar:) Får man automatisk en uke sykemelding etter LAP, eller må man til fastlegen for å få sykemelding? Hos meg var det gynekologen som har henvist meg, kan da gyn også evt sykemelde meg?

Skrevet

Jeg ble bare sykmeldt i tre dager, inkludert dagen for inngrepet. Det var legen som utførte inngrepet som sykmeldte meg.

Skrevet

Ok. Da virker det som om det er en del forskjell på praksisen rundt omkring. Høres i alle fall bra ut at de fleste er oppe og går og i god form i løpet av noen dager. fikk dere noen restriksjoner i etterkant? Ikke løfte på så og så lenge etc?

Skrevet

Nei, ingen spesielle restriksjoner - bortsett fra at jeg burde holde meg i landet i 14 dager pga infeksjonsfare (og evt behov for nærhet til sykehus hvis det skulle skje) samt at området ikke skulle utsettes for vann i en periode.

Jeg var fin igjen noen få dager etterpå. For meg var det verste narkosen og stølheten i magen.

Skrevet

Jeg ble operert på en tirsdag og fikk sykemelding ut uka. Fikk beskjed om å ikke løfte tungt og ikke trene høyintensivt de neste 14 dagene. Jeg kontaktet fastlegen min for å forlenge sykemeldingen én uke, nettopp fordi jeg jobber på småbarnsavdeling i barnehage, hvor løfting er en del av jobben. Hadde en del vondt i det ene såret også (ble en liten infeksjon), så jeg ville ikke risikere at barna kom borti magen min (noe som ikke er så lett å unngå når man jobber med 1- og 2-åringer).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...