DoubleTrouble Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Hei! Har tvillinger på 7mnd. De får to grøtmåltider hver dag+ litt fruktmos. Jeg bruker å lage 230ml ferdig mme. Av dette tar jeg litt til grøten. Som regel bruker de å drikke opp all mme, men etter jeg begynte med grøt drikker de ikke så mye. Det bruker å være igjenn 200ml etter at jeg har hatt litt i grøten. De spiser bare 80-100ml. Er ikke det litt lite? Flere som har opplevd dette etter de begynte med grøt?
Matja Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Jeg syns det var veldig forvirrende med mme og grøt og mengde da jeg begynte. Da min lille var 7 mnd fikk hun grøt til frokost og lunsj + middag. Til disse måltidene drakk hun kanskje 60 ml max. Jeg har hele tiden gitt henne velling på kvelden sånn at jeg vet at hun får i seg nok væske. Det har imidlertid aldri vært noe problem med hard mage eller noe, og det er jo mye væske i både grøten og fruktmosen, så jeg tror ikke du skal være redd for at det blir for lite. Nå er hun 9 mnd og vi har nettopp begynt med fult brødmåltid til lunsj. Da drikker hun en del, og er tydelig tørst. Hvis jeg gir melk før mat, drikker hun mer, men spiser til gjengjeld mindre, så jeg vet ikke hva som er best jeg... Det høres jo ut som om de egentlig ikke får så mye grøt, med 30 ml melk? Og hvis de er 7 mnd kan du jo gi dem grøt som blandes med vann?
DoubleTrouble Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2008 Hei! Takk for svar. Glemte å nevne at mine tvillinger er premature, slik at vi holder på med smaksprøver ennå vi. Har nettopp begynt med grøt. Egentlig så er de jo bare 5mnd .
Matja Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Men når de har levd i 7 mnd, trodde jeg at du fulgte det? Men i motsatt fall må du jo bare fortsette med 4 mnd grøt, selv om jeg ikke tror det gjør noe om du begynner med 6 mnd grøt. Du kan jo gi velling også, feks på kvelden, for da vet du hvor mye de får i seg. Jeg gir det ennå jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå