Gå til innhold

Vil bare anbefale Nordica på det varmeste!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hyggelig personal, god atmosfære, billig, kjapt og enkelt.

Så nå er det rugetid, endelig...

Lykke til til alle dere andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg, jeg kan også anbefale Nordica. Lykke til!

Skrevet

Hei - helt enig! Deilig med noe som er fritt for mas og kjas i denne prosessen. Jeg var der torsdag og fredag som var og er på rugedag 2 nå. Hva med deg?

Skrevet

Hm, var du der igår?? Jeg og, var der ca 11:45.

Var kjempe nervøs, men ble roligere da jeg kom inn.

Vil det si jeg er på rugedag 1 eller 2 da?

Skrevet

Hei, jeg var der halv tolv. Da så vi kanskje hverandre? Gikk det greit syns du? Første gang var kjempevond syns jeg, men de andre gangene har gått smertefritt. Tror vi er på rugedag 1 da, dvs 1 etter insem men helt sikker er jeg ikke. Spennende dette. Første uka pleier å gå raskt, andre voldsomt tregt. Pu!

Skrevet

Ja kanskje vi så hverandre. Var ei jente (eller damer er vi vel nå :) der likt som meg som jeg tok heisen opp med, men hun var aleine da.

Jeg hadde på meg hvit/beige kåpe hvertfall. Og ganske likbleik etter en grusom flytur..

Jeg syns det var ubehagelig ja, men så fine gynstoler, følte meg mye mer komfortabel i den enn hos de gynstolene jeg har sitti i før.

Også gikk det kjempe fort, når jeg kom ut så sier søstra mi "skal du ikke få noe mer?" Hehe, hun syns det var mye styr for noe så kjapt.

Det her er første gangen min, og håper det er siste.

7.feb tester vi da, det blir utrolig spennende!

Lykke til, til dere!!

Skrevet

Så godt å høre at dere er fornøyde med Nordica.

Vet dere om mengden informasjonen man får om anonym donor er lik hos Nordica som hos Stork etter å ha født et barn med anonym donor?

Skrevet

Vet ikke helt om jeg skjønte spm ditt?? :)

Men når en velger anonym donor så kan man sette opp ønsker ang. donors utseende, dette gjelder både på Stork og Nordica.

På Nordica nå så spurte de om jeg hadde noen ønsker og da er det hårfarge, øyefarge, høyde, vekt og rase en kan sette opp ønsker om.

Vet ikke helt om det var det du lurte på?

Skrevet

er litt grønn på dette området: Kan man ikke velge donor etter "ønskeliste" på andre klinikker enn Nordica og Stork?Maigaard f.eks.? Det må da være en forutsetning mener jeg...

Skrevet

Det veit jeg faktisk ikke. Jeg har bare vært i kontakt med Stork og Nordica. Maigaard har sikkert en hjemmeside hvor det enten står informasjon om det eller så kan du sikkert spørre over mail.

Skrevet

Skal forsøke å formulere spørsmålet mitt på nytt.

Jeg har forstått det som at man får utdelt et ark med opplysninger om donors høyde, vekt, yrke osv etter at man har født et barn med donorsæd fra Stork. Får man utdelt et ark med slike opplysninger på Nordica også?

Skrevet

Nei det får du ikke på Nordica.

Jeg trodde det kun var slik hvis du valgte åpen donor på Stork, men det er mulig jeg tar feil.

Skrevet

Man får bare noen få opplysninger etter som jeg forstår. Men dog noen. I motsetning til ved åpen donor, der man får flere sider.

Skrevet

Det er jeg som har sagt dette til deg, babyi2008 :-) Hihi... og man får jo ikke automatisk det arket med opplysninger, men må be spesielt om det, og skrive under på det som heter en "etisk betænkning" eller noe slikt, der man skriver under på at man har tenkt gjennom hvorfor man ønsker disse opplysningene... og man kan visst få det mens man er gravid også. Det er ikke mange opplysninger, men som du skriver: høyde, vekt, kroppsbygning, hårfarge, øyenfarge, blodtype og yrke.

Aner ikke hvordan det er på Nordica, men regner med at de har samme opplysningene liggende om sine anonyme donorer...

• 2 måneder senere...
Skrevet

Tenkte jeg skulle dytte dette opp, da det var en om spurte..

:)

Skrevet

Takk for det:)

Var veldig greit å lese litt om erfaringer til andre :)

Skrevet

Takk for innspillet. Holder på å starte prosessen hos Nordica, så jeg synes det er spesielt hyggelig å høre at de virker OK. Ringte midt på dagen for å få en uformell samtale med legen, og ble satt rett over. Får tilsendt info materiell og en slags "journal" jeg må fulle ut. Dette blir spennende fremover.

Lykke til med deres forsøk!

Skrevet

Jeg er også i startfasen i prosessen hos nordica:)

håper på å komme i gang i løpet av juni mnd:) men tar alle undersøkelser og det i slutten av denne mnd eller begynnelsen av mai:)

Noen som vet om det er lang ventetid på samtalen med legen på nordica,og hva prater dere om (hvis dere tar samtalen via telefon) ?

har også hørt at noen tar hormontabletter og setter eggløsningssprøyte før dem går igang? stemmer dette,er det vanlig?

Takker på forhånd for alle svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...