Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som vet?

Har nettopp fått samlet all gjelda mi... tilsammen ca 280.000,- Fant ut at jeg var gravid for et par dager siden... er enslig, for far er ikke aktuell å ta inn i varmen pga han som har skaffet denne gjelda til meg! Har jobbet som ekstrahjelp siden april 2007, med en gjennomsnittslønn på ca 9000,- pr mnd utbetalt. I oktober 2007 fikk jeg "engasjemangstilling" som gikk ut på ca 13 vakter fast hver mnd og endel ekstra, men 13 vakter på kontrakt lissom..!(ca 11.000 gjennomsnitt per mnd)

Er 22år og har aldri hatt barn før, sitter nå med denne gjelda alene og betaler ca 3000,- per mnd på den. Må også finne meg ny bolig siden jeg bor på hybel, og har hverken bil eller bolig eller noen slags formue. Sparepenger har jeg eller ikke... Abort er ikke aktuelt, da jeg er imot dette!!

Hva har jeg krav på i denne situasjonen? Hvem skal jeg kontakte osv....

Ønsker jo helst å kjøpe bolig, men er dette overhodet mulig siden jeg har den gjelda jeg har? Vet man kan få støtte gjennom kommunen til kjøp av bolig for alenemødre, men kan jeg da få refinansiert i samme slengen, så jeg slipper 2 lån?

Setter veldig stor pris om noen kan hjelpe meg:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136655084-hva-har-jeg-krav-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke noe som helst... vet bare at det er tilrettelagt enkelte ting for alenemødre, som kan ta opp lån til bolig å slikt... tenkte bare å høre om noen visste hvordan dette var i forhold til gjeld man hadde fra før av... sliter ræva av meg å jobber dobbeltvakter nesten hver dag, for å få endene til å møtes, men ikke mye til overs forde.. har helt siden jeg begynte å jobbe for 6 år siden, jobbet og tatt imot alle vakter jeg kunne... for ville spare... men hadde en idiot i livet mitt i 2 år som ødela alt for meg, men ikke mye å gjøre med det nå... bare jobbe videre det, så lenge som mulig!

som aleineforsørger har du rett på Overgangsstønad, heil (kr 10 300,-) ved 0,- i inntekt og denne blir gradvis redusert ved inntekt med ca 40 øre pr. tjente krone (tror jeg). jeg tror også du har rett på overgangsstønad fra 3 mnd før barnet er født. du får også barnetrygd for et barn mer enn du har. du skal også ha bidrag fra far, som blir regnet ut på grunnlag av både din og barnefars inntekt. Alt dette er det NAV trygd som avgjør. Ta en prat med dem.

lånet du nevner ang bolig kan være Kommunalt lån, som er et tiltak fra Husbanken for de med lav inntekt. dette kan du høre med kommunen din om. her er det mulig at det lånet du har kan bli tatt med, men det blir en vurderingssak. Det er også mulig her å søke om tilskudd, siden du ikke har egenkapital. Du kunne jo allerede nå sjekke ut om du kan ha rett på bostøtte.

Men du er jo ung enda, og få på din alder eier bolig. du kan heller se etter en større leilighet å leie.Det er det de aller fleste må gjøre i starten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...