LilleMamsen Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Lillegull på 4 mnd har tatt flaske helt siden han ble født. Vi har ikke brukt det daglig, men innimellom ved behov. Siste gang var i jula; da gikk alt fint. Siden da, ca fire uker, har vi ikke brukt flaske. Da vi trengte det i går nektet han! Full nekt i dag og. Synes dette er kjempefortvilende da det ser ut til at jeg har lite melk og han ikke legger på seg. Skal begynne med en skje grøt i dag, men for å få i ham nok mat burde han få mme og. Noen gode tips til å få ham til å suge av flaske igjen?
Barbafin Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har lignende problem som deg. Småen min er snart 3 mnd og har fått MME tillegg i flaske siden han ble født (minimal produksjon). Det har gått helt fint, men i forrige uke begynte han å nekte å ta flasken eller bare "tulle" (biter i smokken og "lepjer" i seg). Etter en stund begynte han å krangle på puppen også. Nå gidder han ikke mer enn et par sutt på puppen før han vrir seg vekk. Matingen tar evigheter og er en ordentlig kamp (han spiser best hvis jeg står ved siden av tørketrommelen!). Dessuten får han veldig mye mindre mat i seg. Tips om å få han til å ta flasken og puppen ordentlig igjen mottas mao med takk.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Ett tips er å tilby pupp/flaske når han sover eller holder på å våkne, min gutt suger i hvertfall mye bedre da!
Barbafin Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Ja, det er sånn jeg får mat i han nå. Men det er jo ikke alltid at det passer sånn. Hvis vi er ute eller på besøk eller noe. Håper det ordner seg selv. Snart.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 bruk kopp. gjerne den tut-koppen fra avent med myk tut og fjern anti-drypp delen.. og hell i ungen.. forsiktig naturligvis... De svelger når det kommer i munnen.. Fungerer her ihvertfall... (nettopp hatt spysyken og tålte ikke mm. det ble for hardt for magen men ga sukkervann på denne måten og han vil ikke ha flaske, men samme metoden kan jo brukes med mm/mme også)
♥lurelure♥ Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Heisann! Jeg kjøpte en brun liten flaske på apotek 1. Den har en sånn "sprøyte som du tar opp, gummi på toppen hvor du da suger opp morsmelk fra flaska inni sprøyten. Må pumpe ut litt morsmelk å ha på flasken først eller ha i mme. Så tar du den vanlige drikkeflasken i munnen på babyen og tar sprøyten ved siden av og sprøyter mm/mme inn i munnen samtidig. Da suger babyen:) De vil gjerne ikke jobbe for saken, bare at det skal renne inn i munnen deres:) Kan være verdt et forsøk??
Barbafin Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Hei, Jeg brukte kopp helt til og begynne med, men det blir for mye styr når han skal ha opptil 150 - 200 ml! Jeg har nå byttet til MAM og det virker som bare det. Det var deilig å endelig se ham spise ordentlig igjen! Takk for gode forslag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå