Gå til innhold

Det er noe jeg bare ikke skjønner her;)

Anbefalte innlegg

Hvorfor står det dette på BIM:

I dag er det lørdag 26. januar.

Du går nå i 11. svangerskapsuke og har 212 dager (30 uker) til termin mandag 25. august 2008.

Din svangerskapsuke: 11

Fosteret er nå ca. 6,5 cm langt og veier 18 gram.

OGSÅ står det dette på babyverden.no:

Velkommen Anette

I dag er det lørdag 26. januar, og du er 10 uker ut i svangerskapet. Det er 30 uker og 2 dager igjen til din termin, mandag 25. august.

Fra 10 uker og 0 dager til 10 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 2,5-4 g

CRL: 33-41 mm

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Trodde dette skulle være en ca str jeg da, sånn nesten overalt...... Hmmm

Fortsetter under...

hei, den terminregninga her inne, er ikke rett! på meg står det uke 12 i dag, men jeg vet at jeg ikke blir i uke 12 før neste uke. Lurer på om jeg var fullgåtte 11 uker i går, å beynner på uke 12 i dag. å så er fullgått til neste lørdag..hm. skjønner dere??? gå i hvertfall inn på pasienthandboka.no der har de en terminberegning som jeg liker.

hei. jeg googlet mange steder, bare for morro skyld. fikk 11 uker på alle stedene. Men, det er et stor men, jeg fikk forskjellige termindatoer???? alt i fra 16 aug til 19 aug.. Jeg har 18 aug som termindato etter barneverden og pasienthandboka sine beregninger. Tror vi må stole på vår egen regning. Men jeg er bare i uke 11 i dag...fordet om det står uke 12 her inne

Annonse

I følge de fleste stedene jeg har sjekket opp er jeg også i 11 uke, selv om jeg "bare" er 10 uker og 4 dager på vei. Og det med lengden på fosteret stemmer heller ikke med det som det faktisk er. Men men...

Følger heller det jeg fikk vite på ultralyd i går. :)

de stedene som sier 12 uker i stedet for 11+5 feks.... de regner ut ifra at du har begynt i 12 uke... noe som du egentlig har siden det har gått over 11 uker siden mens!! det er slik jeg har forstått det... men det er jo oxo forskjellig hva som barnet veier osv... man blir forvirra av dette... men har du gått over tre mnd, kan du også si at du har begynt i 4 mnd!!! jeg syntes det er litt juks jeg da.... ;-)

Det står ikke at dere er 12 uker, men at dere er i 12. uke. Straks du er 11+0 er du i 12. uke fordi du er OVER 11 uker på vei. Så du er i 12. uke helt til du er 12+0 og det er DA du kan gå over i 2. trimester (og i 13. uke).

Når det gjelder vekten og alt det der så aner jeg ikke.

Nå skal jeg forklare jenter!!!:) hihi..

Her på bim står det at du er i f.eks 11 uke selv om du kanskje bare er 10+3...det er fordi du er 10 fullgåtte uker og har begynt på den 11.uka som mange her sier...når dere leser om hva som skjer denne uka her på bim så står det at I SLUTTEN AV DENNE UKA...så er d sånn og sånn...

jeg er f.eks 11 fullgåtte uker på søndag. (altså 11+0) når jeg er 11+1 så har jeg begynt på den 12.uka fordi jeg da er over 11uker....for å gå på neste trimester skal man vere 12+1 står d i teksten ovenfor..

håper dette ble oppklarende..viss ikke spør igjen:)

Annonse

Jeg har også sett andre steder, at når det nevnes mål på bebyen, så er det fra rompe til hodet, asså toppen... ;)

Fordi når jeg var på ul igår, så fikk jeg ut den CRL, det det 9+2, og nesten 3 cm, men den bebyen var myyyye mer enn 3 cm på ul.... Så kanskje det er fra topp til tå? hehe

Hehe, skal ikke være lett nei... Legger meg ikke borti med enda en forklring på uker osv, men ville fortelle litt om terminberegning.

Den kalkulatoren som er her inne er feil! Iflg. JM sine "terminhjul" kunne man FØR plusse på 1 dag på den datoen. MEN; Nå har det kommet nye hjul hos JM, sv.skapet skal vare 1 dag lengre, og derfor må man nå plusse på 2 dager ;) Eller 1 dag på Babyverden.

For min del betyr det at ved forrige sv.skap stemte terminen på BV, mens denne gangen må jeg legge til 1 dag =) Skjønner?!

Da er vi jammen 2. sjøl har jeg (å alle nettsteder,bla her inne) funne ut at jeg er 15 uker... mens legen sa 11. hææææ? men begge (eg å legen) funne ut at termin e 4 aug. Det har noe med at fostret ligge ca 2 uker etter... hahaha bli klok ¨på det,den som vil.. for 15 minus 2 e ikkje 11. såpass fulgte jeg m i matte på skolen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...