Gå til innhold

Får jeg utbetalt permisjonspenger fra jobben min hele permisjonen selv om kontrakren min går ut i juli??

Anbefalte innlegg

Vet noen noe om det??

For hvis jeg søker permisjonen til arbeidsgiver, vil de jo stoppe utbetalingen 1.7.08 da min kontrakt utgår....

Men om jeg søker til nav, hvordan blir det da??

Har jobbet siden 1.8.07,så har jo jobbet 7 av ti siste mnd der....

Er jo så kjedelig hvis jeg plutselig mister 7000 i mnd fom juli...

Fortsetter under...

Har du snakket med de om at de betaler ut for den tiden kontrakten din gjelder.

Det er vanlig at om man jobber i vikariat at nav betaler ut pengene for hele permisjonsperioden. Du må uansett sende søknaden din til nav. Det er ikke arbeidsgiveren din som skal gjøre dette.

Hei:)

Du vil få utbetalt penger hele din permisjon så lenge du har vært i arbeid de 6 av 10 siste mnd,,, Det er nav og ikke arbeidsgiver som gir deg permisjonspenger. Det har ingenting å si om din arbeidskontrakt går ut før permisjonen.

• 2 uker senere...

nei.. jobben betaler ut kontrakten og nav betaler vidrere. Men det er jobbens jobb å gi beskjed til nav.. jeg sitter i samme båt, har bare 50 fast,,, Jeg vil da få 50 utbet av jobben og 50 fra nav...

Ja du vil få penger hele permisjonstiden:) nav betaler ut disse pengen (IKKE ARBEIDSGIVER),,, men noen har den ordningen at arbeidsgiver betaler for så å få tilbake disse pengene fra nav. Dette er det arbeidsgiver som ordner med nav. Du fyller kun ut standar søknad som du får hos nav.

Så lenge du er ansatt kan det være din arbeidsgiver som "lønner" deg, mens nav tar over når ansetteslsen din går ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...