Hæppi Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Hei! Jeg skal ha planlagt keisersnitt på mandag, og var i dag på forundersøkelse. Jeg glemte helt å spørre personalet etter en ting jeg lurer veldig på. Det gjelder dette med behov for å gå på toalettet. Jeg ble ikke utstyrt med noe klyx, fikk kun beskjed om å komme fastende mandagmorgen. Men hva skjer, om kroppen min midt under operasjonen må, ja, jeg tror dere skjønner? Kan det skje? Og i så fall kan det vel like fullt skje mens jeg liker på postoperativen og venter på at bedøvelsen skal slippe taket? Jeg ser for meg at jeg simpelthen bæsjer meg ut, og det er en veldig vemmelig tanke. Det er det nok for de fleste, men jeg vil gjerne høre om andres opplevelser fordi jeg er grusomt sjenert av meg. Jeg ble fortalt en gang at bedøvelsen "stopper" systemet, slik at det oppstår en liten forstoppelse som går over etter et par dager? Stemmer dette? Har spinalbedøvelsen en slik effekt? Hva er deres tidligere erfaringer, evt. vet dere noe mer om dette som jeg burde vite?
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Dette ordner kroppen opp i helt selv, så dette må du ikke gå og tenke på. Systemet stopper ja.. Jeg har hatt både haste og planlagt snitt, og har aldri kjent noe som helst behov for dette. Magen har stoppet, og kommet igang igjen en dag eller to etter snittet. Om det er spinalen som gjør dette vet jeg ikke, det viktigste er at det ikke er noe problem! Lykke til! =)
Hæppi Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2008 Er helt enig at det er underordnet hva som faktisk ordner opp, og at det viktigste er at det ikke blir noe problem ;-). Tusen takk for svaret ditt. Er plaget nok med nerver fra før i dag, så dette gjorde at jeg føler jeg kan puste litt ut :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå