Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på om noen andre har opplevd noe lignende. Hvordan sjekker de om barn er syke i barnehager?

I min barnehage tror jeg ikke de sjekker dette så nøye. Skulle nesten ønske de kunne vært litt mer nøye med d. For en dag jeg hentet datteren min sa de at hun hadde vært sliten og trøtt hele dagen, og når de var ute hadde hun fryst så hun skalv over hele kroppen, slik at hun hadde fått lov til å gå inn. Dette sa de til meg, men de hadde aldri målt temperaturen hennes. Og hun var veldig dårlig når jeg hentet henne, slapp og sliten, orket knapt å stå oppreist og måtte bære henne til bilen. Når jeg kom hjem og målte tempen hadde hun 40.5 i feber. Og d syns jeg var forferdelig. Spesielt med tanke på at de vet at jeg er hjemme i fødselspermisjon med minstemann for tiden, så jeg hadde ikke hatt noe problem med å hente henne. Ikke at d hadde vært noe problem ellers heller. For begge bestemødrene er hjemmeværende og ville gladelig hentet henne.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136653486-sykt-barn-i-barnhage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg jobber i bhg selv og "leser" veldig fort når et barn har feber. Ser det på allmenntilstanden hos barnet. Slapp, sløv i blikket varm/kald, sutrete.....da måler jeg bestandig temperaturen på dem. Dette varierer sikkert fra voksne til voksne på hva de gjør. Jeg er ihvertfall nøye på å ta temperaturen for små barn får jo veldig lett feberkramper og det vil vi jo unngå. 40,5 var jo veldig høy temp. De burde tatt temp. på henne da synes jeg. En ser raskt om et barn har feber eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...