Gå til innhold

Trenger litt hjelp her jenter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er strax 4 mnd, jeg fullammer - men nå har vi begynt å få problemer :(

Det virker som om han ikke gidder å "jobbe" så hardt for å få melka. Han suger bra de første 2-3 min så begynner han å bli irritert. Han stresser, skriker, sutter og vrir seg. Er tydelig sulten men gidder ikke suge hardt.

Dette er så slitsomt at jeg orker ikke mer.

De siste dagene har jeg pumpa meg en time etter han har spist "frokost", får da ut mellom 40-60 ml. Dette får han på flaske sammen med puppen på kvelden. Og da er det en helt annen gutt som ligger der å koser seg :)

Har nå kjøpt mme og lurer på om jeg skal begynne å gi en flaske av dette på kvelden.

Han har sovet hele natta (kl 20-07) fra ca 2 mnd, men har de siste nettene begynt å våkne kl 3 for å få mat.

Det jeg lurer på nå er hvordan begynne å gi mme?

Er det bare å fixe en flaske å gi denne? Eller er det noe man bør tenke på? Kan han få en hel flaske (160 ml) med en gang?

Sikkert et dumt spørsmål men jeg vil ikke gjøre noe galt for gutten min. Jeg vil bare at han skal få slippe å stresse ved puppen og slippe å være sulten :)

Håper noen kan hjelpe meg.... ;)

Ble litt langt...sorry....

Hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du vært meg, noe du ikke er=) så hadde jeg pumpet meg å gitt han det på flaske istedet for å begynne med mme..

Å gi 160 ml sånn første gangen er kanskje ikke så lurt. Mange barn tåler ikke alle typer mme. Jeg hadde prøvd det ut på dagtid første gangen=) My advice to you:)

Skrevet

Jeg er førstegangsmamma for en krabat på 6 mnd så jeg har ikke masse erfaring å tilby deg, men beskrivelsen din passer til min gutt også. Han blir irritert og ukonsentrert om ikke utdrivningsrefleksen kommer fort nok, og han blir irritert og ukonsentrert og suger dårlig når melkestrømmen blir svakere på slutten av måltidet. Jeg har allikevel ikke begynt med flaske (MME) fast, bare gitt av og til en flaske på kvelden. Han får i seg det han trenger selv om han gir opp på slutten, det ser vi jo på hans normale vektkurve-stigning på HS.

Nattamming har forøvrig funket mye bedre for oss enn dag/kveldsamming. For på natten er han avslappet og da suger og suger og suger han uten å bli sur for at det er tyngre å få ut siste rest av puppen.

Går fint å gi ham MME 160 ml hvis du bestemmer deg for å begynne å gi ham dette. Men hadde jeg vært deg ville ejg prøvd å vært tålmodig med amminga. Han vil bli flinkere og flinkere til å suge seg mett, og for hver flaske du gir, vil du samtidig gi signaler til puppen om å sette ned produksjonen.

Pumpe gjør ALDRI samme nytten som barnet selv.

Skrevet

Men jeg hadde likevel ikke gitt han 160ml første gangen..Stakkars lille magen da..

Skrevet

Takk for svar.

Nattamminga går veldig fint her også. Heldigvis.

Det er ettermiddagen og kvelden som er værst.

Problemet er jo at han ikke gidder prøve å suge engang etter 2-3 min. Det er bare såvidt han rører puppen. Og han hyler som besatt...fordi han er sulten og det ikke kommer nok melk. Han blir svett og lei seg..og det blir jammen meg jeg også. :(

Jeg kommer nok til å forsette å pumpe meg så jeg har litt til kvelden, men lurte på om det var lurt å gi litt mme siden han nå har begynt å våkne på natten igjen? Tydelig at han trenger noe som metter mer....eller??

Skrevet

Det funker visstnok på halvparten av babyene dette med å gi mme eller noe annet til kvelds.. Snuppa mi har ikke fårr mme, men banan(ca1/2)..Hun sover litt bedre..Pumper å gir til kvelds itillegg da..60-100ml..Så får hun en pause og så litt puppekos for å bli søvnig:)

Skrevet

Det er svært mange som opplever det du beskriver. Med mine to første var det ikke så uttalt, men med snuppa som nå straks er 6 mnd var det. Hun hang i puppen hele kvelden, holdt på å drive meg til vannvidd. Jeg løste det med å pumpe meg flere ganger til dagen etter at hun hadde spist seg mett, og da var det jo deilig fet melk som ble pumpet ut.Dette ga jeg i flaske om kvelden, og da kom roen og nattesøvenen som på ei fjøl. Ved 6 uker fikk hun ca 150ml, og nå får hun 300ml over en periode på ca 2 timer. hun sover hele natten.

Heller uttpumpet mm enn mme om jeg kan velge

Skrevet

Hvor gammel er din lille snuppe da "Lille venn" ?

Ok, jeg skal fortsette å pumpe meg!! :)

Jeg synes bare at det høres så slitsomt ut med denne pumpinga, men skal fortsette... for lillegutt sin skyld ;)

Kanskje det er bedre å heller gi litt velling på kvelden?? Enn mme mener jeg.

Har hørt at banan kan gjøre magen hard...

Er bare redd for at jeg kommer til å få mindre og mindre melk siden han ikke gidder å suge når det er mindre "trykk"...

Skrevet

Uff, er litt fortvila her nå.... tenker og tenker på denne melka og lille gutten min som er så sulten noen ganger og melka ikke kommer strømmende.... Det skjærer i hjertet mitt når han gråter sånn.....

Når han får mm på flaske om kvelden da ligger han helt rolig og spiser opp alt uten pause....bare koser seg...

Da koser jeg meg også....får fred i sjela mi... :)

Skrevet

Jeg har akkurat samme problem som deg med min gutt på 3 mndr, han blir veldig utålmodig når melka ikke renner ordentlig, med unntak av på natta. Jeg har løst problemet med å prøve å gi han pupp når han er trøtt, som oftest når han holder på å våkne, da suger han bedre. Men når han ikke gjør det gir jeg mme etter amming. Det minker jo ikke produksjonen så lenge man alltid ammer først! Pumper eller håndmelker hvis han tømmer brystet veldig lite.

Skrevet

Snuppa er 4mnd og 8dager:):) Hun har ikke blitt hard i magen av banan. Tror morsmelka fikser litt på det jeg..:)

Trodde også at pumping skulle bli ett slit, men d har blitt mer en vane for meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...