Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Skal den lages kun på vann? Hvor lengen skal den koke?
ifie Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Hvis du har kjøpt "Bjørn" havremel så står det oppskrift på pakken!
Søtnosmamma Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Jeg blander ca. 2 ss havremel med 1 dl vann og koker i noen minutter til grøten blir passe tykk (husk at den blir tykkere mens den avkjøles). Når grøten er avkjølt til ca. 40 grader har jeg i litt morsmelk (ca. 20 ml). For å få i vesla litt mer jern har jeg hatt i 1/2 ss kruskakli (da øker jeg vannmengden litt) og for å variere smaken har jeg variert med å ha i 1/4 most banan, eple eller pære. Da blir grøten veldig populær! Tror jeg koker i rundt 3-5 minutter. Jeg har laget grøt på akkurat samme måte både med sammalt hvete, rismel og byggmel. Lykke til!
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2008 Takk for svar!
ifie Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Søtnosmamma, har du frukten i grøten mens du koker, eller venter du til den er ferdig kokt?
Søtnosmamma Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Jeg har den i etterpå. Da kjøler den seg ned litt raskere og. Hva som er "riktig" vet jeg ikke, da. Er det ikke noe med at de aller minste magene helst skal ha frukten kokt? Her i huset har det gått bra hele tiden med ukokt frukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå