Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Hadde ett planlagt ks for tre år siden, og her er hva som skjedde: Alt gikk fint helt til de begynte å sy meg sammen. Dette gjorde så vondt, at jeg på slutten ikke klarte ligge rolig. Sa fra om dette, men tror ikke noe ble gjort, for jeg merket hvertfall ikke at smertene ble mindre, bare verre... Da de trillet meg inn på overvåkningen var smertene så intense at jeg ikke klarte snakke. Inne på overvåkninga fikk jeg smertestillende, men det gikk utrolig tregt før effekten kom. Hørte det ble sagt at "dette er ikke normalt" og at "bedøvelsen må ha blitt satt feil". Føttene mine var følelsesløs i en evighet etter inngrepet, men det var altså ikke magen. Snakket med jordmor etter fødselen, og i journalen sto det ingen ting om det jeg hadde opplevd. Det eneste som sto var at jeg hadde fått mye smertestillende på overvåkninga. Nå lurer jeg på om noen har hatt liknende erfaringer, og kanskje har fått svar på hva som gikk galt. Eller, er dette vanlig?
Miss Misantrop Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 ... Men saa fremt det ikke er en med dr.md her som kan fortelle deg hva som gikk galt ville jeg hatt en lengere samtale med anestesilegen for neste keisersnitt.
janne** Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 oj da! Jeg kan jo ikke svare for andre enn meg selv og jeg opplevde det ikke sånn som deg. Jeg kjente ingen smerter under operasjonen, ble litt kvalm et par ganger pga blodtrykksfall, men det fikk jeg hjelp med og etterpå da jeg lå på intensiven så kom smertene og følelsen i beina gradvis tilbake og de ga meg smrtestillende når jeg trengte det. De var nøye md å forklare meg at de ville holde smertene nede og ba meg si i fra med en gang jeg kjente at det ble vondt så de kunne knekke den med en gang. Jeg fikk epidural under operasjonen fordi jeg skulle ha født vaginalt og hadde holdt på med det i lang tid før de oppdaget at bekkenet var for trangt og dermed hadde jg den i ryggen allerede. Det ble "hasteks", men det gikk rolig for seg. Det hørtes helt forferdelig ut det du forteller, det kan ha vært en tabbe og at du var skikkelig uheldig. Kanskje en anestesilege kunne berolige deg hvis han/hun forklarte nøyaktig hva de gjør og kanskje kan hjelpe deg med å forstå hva sm skjedde sist? -Bare et forslag...
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Ja, jeg har tenkt å ta dette opp før neste ks. Rekner med at jeg får snakke med en lege i forkant. Men, det er jo så LENGE til, orker ikke å gå å tenke på dette helt frem til sommeren. Er gravid i 4. månede nå, og har vell egentlig fått klar beskjed om at det blir ks når denne ungen skal ut (på grunn av livmor-ruptur ved fødsel for 1 1/2 år siden - revna i ks-arret etter det ks jeg hadde for tre år siden) Gruer meg så utrolig til neste ks, men orker ikke ta dette opp med lege/jordmor på kontrollene flere ganger, for ingen av dem har kunne svare meg på dette tidligere. Tror jeg springer til skogs og føder denne gangen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå