Golliat Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Hei Jeg er på min 8sprøyte dag med gonal 600ie og dag 3 med orgalutran. Har hatt 4 forsøk tidligere men ikke opplevd sånn "rar" kropp som jeg har nå. Oppblåst mage,(luft-knip) kvalme og hode pine. Har noen opplevd slik? Er litt redd for overstimulering jeg... Skal på ultralyd på mandag kl 10. det føles sååå lenge til.... Hilsen Golliat
bollibompa Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Huff da! Har du gått på samme medisiner de tidligere forsøkene da? Kan jo hende du reagerer ulikt hvis du har tatt noe annet tidligere. Det var stooor dose du har fått, jeg skal ha 225ie, og på mitt første forsøk fikk jeg kun 125ie mener jeg, men økte til 175ie de siste dagene. Lang helg når man venter, men jeg håper at alt er i skjønneste orden. Lykke til.
Golliat Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2008 Hei du nei er samme merke, har kun gått på gonal. men før har de satt meonpur på meg samtigid de siste dagene... Hm.. Har holdt til på Vovlat før-kjennes litt tryggere ut sidne de er rett borti gata og har liksom hele ansvaret får meg. Mens nå prøver vi Nordica pga ass hatching-og går til blakstad som gyneokolog. føler meg litt sånn ensom... men gleder meg til og dra til danmark da.håper det blir på mandag allerede jeg.. Lykke til ! klem golliat
bollibompa Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Ja vi prøver Nordica selv denne gangen, og merker at de gjerne skulle ha vært borti gata. Jeg venter på post i fra de med resept, som skulle ha vært her for lengst, men de hadde glemt meg....og i dag fikk jeg mensen! Hvilken syklusdag starta du opp med Gonal, og hvilken dag var du på scanning? Jeg er redd for at toget gikk i fra meg nå...... Akkurat nå har jeg lyst til å kansellere hele greia med Nordica, og heller starte opp hos Medicus. Men vi valgte jo Danmark pga Assisted Hatching vi også etter 9 mislykkede innsettinger i Norge.(inkl 2 kjemisk gravid) Jeg følger spent med deg da du er rett foran meg i løypa, og at vi kjører samme løp med Nordica og Ass.hatching :-)
Golliat Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2008 Hei du! Var på scanning 1 dag mens. og på dag 6. Jeg startet 2 dag syklus-kort regime.*Jeg fikk resept av gyneokologen Blakstad. Men du? du kan jo ringe de,,de er jo alltid på klinikken og så kan de sikkert faxe over en resept til et apotekt hos deg? Det hadde jeg gjort... Jeg ringer de ganske ofte og sender mail og er veldig fornøyd med tilbakemeldingen. Vi kjører veldig lik løype..hehehe jeg har god følelse får det hatching greiene. Golliat
bollibompa Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Er det annet telefonnr. jeg skal ringe enn det vanlige 33257000? De har jo åpningstid mellom 10 og 13....vet ikke om jeg bare kommer på en svarer. Men jeg kommer meg ihvertfall ikke på scanning før dag 4. Oppdaget at jeg hadde fått mens da jeg kom hjem fra jobb i ettermiddag.
Golliat Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2008 Det er det nummeret jeg ringer. Tror ikke de er der nå,,men jeg har ringt det nummeret og lindenberg selv tar tlf og svarer på ting. Ring i morgen tidlig..eller nå..skader jo ikke! KLEm GOlliat
annevande Skrevet 25. januar 2008 #8 Skrevet 25. januar 2008 Hej med jer Bare lige for at blande mig lidt i samtalen... Jeg erfarede på den hårde måde at recpter faxet fra f.eks DK ikke er gyldige her i Norge. Stod nede på apoteket og ventede på faxen fra dk, da apotekeren fortalte at en recept faxet fra udlandet ikke kan bruges her. Jeg blev nød til at ringe til min gynækolog her i norge uden for hans arbejdstid for at få de recepter jeg trængte. Jeg får nu alle mine recepter fra min gyn her i Norge og det fungerer helt fint. Annevande
Golliat Skrevet 26. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. januar 2008 Hei du! Ja det forundrer meg ikke at det er så strengt her hjemme..med resepter. det er å gjøre det vanskelig får oss ,,men det likner jo litt på "velferds" norge det da... Lykke til allesammen .. KLEM GOLLIAT
bollibompa Skrevet 26. januar 2008 #10 Skrevet 26. januar 2008 Jeg venter i spenning på posten i dag for å se om reseptene kommer. Hvis ikke har jeg et problem. Mangler fortsatt en gynekolog til å scanne meg.... Enn at jeg skulle få mensen i går da! Før tiden, det skjer aldri ellers, den er alltid et par dager forsinket, men nå.....det er så utgjort... Håpet er at min kompis som er lege kan skrive ut resepten....jeg vet ikke om det går...og om kvitteringen da går igjennom hos NAV...greit å få refundert så mange tusen da! Ringte Nordica i stad, og begynte å forklare situasjonen, men før jeg fikk sagt så mye, fikk jeg beskjed om å ringe tilbake om en time. jaja....er ikke så veldig imponert over den klinikken altså....dårlig start. Jeg som hadde gleda meg sånn til å gå privat for å få litt "ekstra service"
apriljente-66 Skrevet 26. januar 2008 #11 Skrevet 26. januar 2008 Hei Golliat, synd å høre at du har rar kropp om dagen. Det kan nok komme av så høy dose kanskje? Har sprøytet i 2 dager jeg nå på 375ie. Har aldri hatt så høyt før eller brukt Gonal F, men har foreløpig ingen bivirkning (kanskje litt tung i hodet).. Håper det går greit med deg til mandagen Du sa du savnet din gamle klinikk og følte deg litt ensom. Ikke rart når en går til Blakstad. Jeg fikk ikke stillt ett eneste spørsmål hos henne, heller ikke ble jeg fortalt at jeg skulle bytte merke på hormonene.. Hun sa at sekretærene "der ute " skulle svare alle spørsmål. De virket litt frustrerte også...Skjønner nå hvor greit og lettvint det var å ha alt på En klinikk ja. Skal på UL til uka, og er spent på hvor lenge man renger som "kort regime" når sprøytene koster over 2000 kr pr. stk..! Har foreløpig kjøpt 5 stk. Du sa du hadde ringt og skrevet med Nordica flere ganger. Jeg har ikke kontaktet de ettter jeg var der, men håper alt er ok gjennom Blakstad.. Noe jeg har stolt 100% på. Selvom hun var utrolig rask og sikkert ikke hadde rukket å lest mye av min journal. Det går vel bra til slutt, tror du ikke? Lykke til på mandag og resten av sprøytesettingen.. KLem
Chaiemae Skrevet 26. januar 2008 #12 Skrevet 26. januar 2008 Det er egentlig ikke godkjent å fakse resept fra utlandet men jeg fikk det gjort i høst. Jernbanetorget apotek i Oslo.
Golliat Skrevet 27. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 27. januar 2008 Hei april jenta! Jeg er ikke så mye bedre form,,men skla klare det..for seint og trekke seg nå. Ler når du skriver om Blakstad..det stemmer jo så bra. Alle sier hun er sånn og alle sier hun er flink i faget sitt. Tror det foregår en liten konflikt med henne og helse sekretærene hennes.. men men .. Jeg syns det er lettere og ha kontakt med Nordica en henne,,, Hun bare scanner meg og skriver respet,,det er det jeg skal bruke henne til. Jeg dobbelt sjekker alt jeg, med timer og resepter.. stoler ikke på noen ,,hehehe Heldigvis er jeg litt dreven nå,, selv om jeg skulle ønske jeg klarte det på 1 forsøk..hihi Jeg har ikke noen dårlig følelse på valget vi har tatt i forhold til Nordica-selv om vi ikke har prøvd de helt ennå,, Jeg er på 10dag idag,,har aldir gått så lenge på gonal,,håper det er siste dag dag.. Både for helsa og lomme boken! LYKKE TIL KLEM Golliat Hvor hodler du til egentlig? jeg holder til i Akershus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå