Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Er vel Ahus jeg hører til, men blir nesten dårlig bare ved tanken på å måtte føde der. Bor 10 min unna, gangavstand, men likevel. Har ikke familie her på denne kanten så får nok ikke særlig med besøk på sykehuset likevel. Er det Riksen og Ullevål jeg kan søke ellers? Får ikke søkt før jeg er ca 10 uker på vei pga fastlegebytte. Er det for sent tror dere? Noen som kan gi meg innspill på de ulike sykehusene? For og imot?
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 Hvorfor ikke Ahus da?? Har du dårlige erfaringer derfra, eller hørt historier fra andre?? Jeg skal føde der snart og føler meg absolutt i trygge hender! dette er min nr tre og jeg har født begge barna mine der. de er kjempeflinke der! kanskje ikke det "flotteste" sykehuset, det er jo under oppussing nå.... Men det viktigste for meg er at jeg har blitt tatt bra vare på der, og at de kan gjøre jobben sin! men ellers er det ikke noe problem for deg å velge et annet sykehus om du vil det. man vil ha deg inn på første kontroll hos legen rundt uke 12, har vært det på alle mine tre sv.skap iallfall. Så sender jo legen papirer til det sykehuset du sier du vil til:)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Jeg vet at mange er rimelig fornøyd med Ahus. Regner egentlig med at jeg også havner der, men skal prøve å få plass et annet sted. Jeg har ikke erfaring med føden på Ahus, annet enn det jeg har hørt fra andre. Og venninna mi er kjempefornøyd, ikke noe klaging der. Jeg jobber selv på Ahus og har vel ikke den største tillitten til det sykehuset. Og orker bare ikke tanken på å ligge på 4 mannsrom etter fødselen. Er første barnet og tror jeg trenger litt veiledning før jeg pakker sakene og tar med den lille hjem...ser ikke for meg at jeg tør å dra hjem etter noen timer.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Jeg hører til ullevål, og hadde plass der, men ble avvist og havnet på ahus. Jeg er kjempefornøyd med både føde og barsel s12, utrolig flott opphold og veldig hyggelige ansatte:) Men man bør ikke føde et sted man helst ikke vil:) Du kan søke selv på riksen hvis du vil, uke 10 kan være for sent. Men veldig mange søker så fort de har pos test, og da må man jo regne med at noen faller fra underveis:( Du skriver at du ønsker fødeplass hos xxx sykehus. Ditt navn, fødselsdato og personnummer, adresse, mens termindato, om det er første svangerskap, om du har vært gravid før, høyde og vekt. Skriv gjerne at du verken røyker eller drikker alkohol (i svangerskapet). Ta også med ev hvis du bruker noen medisiner. Skriver også fars navn, adresse og fødselsdato og personnummer. Dette som skal være med er egentlig en kortversjon av opplysningene på helsekortet:) Send til [email protected] For ullevål kan du ringe ekspedisjonen på kvinneklinikken og spørre etter mailadressen:22 11 98 00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå