Gå til innhold

Skal jeg bli hysterisk?

* vannmamma *

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med min forestfodte hadde jeg ikke prbl med bekkenet, men jeg fikk en lasning etter fodselen, som gikk over etter et par uker. De 2-3 siste dagene har jeg kjent en "gnagende" folelse nederst i korsryggen (samme sted som sist).

Spm er om jeg med denne gnagende folelsen skal hive meg rundt og fa det sjekket og handtert som mulig bekkentrobbel? Er jo veldig kjedelig a skulle fa trobbel allerede na siden jeg er forberedt pa at iallfall siste halvdel kommer til a bli en ekstra pakjenning...

Matvarene ma jo hjem, datteren ma loftes opp i bilsetet etc...Sukk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Hadde bekkenløsning med nr 1 og så snart jeg kjente symptomene i dette svangerskapet startet jeg med hydroterapi. Det har vært helt supert og kan anbefales!

Skrevet

Hei!

Jeg hadde veldig lite bekkentrøbbel i mitt første svangerskap, men kjente litt på slutten, som gikk over ved fødsel.

Denne gangen fikk jeg ganske store smerter i bekkenet i uke 18-19. Dette var en periode hvor magen vokste veldig mye, så nesten forskjell fra dag til dag. Jeg tok det opp med jordmor. Dettte var rett før jul, så vi ble enige om å se an situasjonen til etter jul. Hun mente at det ikke er rart at bekkenet blir litt slarkete i slike "vekstperioder".

Jeg tok det veldig med ro i julen (mens magen fortsatt vokste med rekordfart). Brukte også et bekkenbelte i de periodene hvor jeg hadde mest problemer, noe som hjalp veldig. Etter jul roet veksten seg, og jeg har hatt veldig lite problemer med bekkenet. Har ikke startet med noe behandling og håper at det hele hang sammen med den voldsomme veksten.

Det er vel kanskje ingen grunn for deg til å bli hysterisk ennå, men uansett er det vel greit å ta det opp med jordmor/lege og kanskje få tatt en sjekk. Kanskje det er lurt å skaffe seg et slikt bekkenbelte?

Skrevet

Hei, jeg fikk veldig bekkenløsning fra uke 12 og utover, med litt trening så gikk det over og jeg har hatt det av og til siden - så lenge jeg gjør knipeløvelser etc så går det bort - nå er jeg i uke 30, og ingen plager - svøm, gjør knipeøvelser og gå turer om du klarer - det er mitt råd! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...