Gjest Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Hva mener dere om solarium under prøveperioden eller under svangerskapet?
Katharina88*Angelica08 Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 Man kan jo ta solarium selvom man er gravid.. Men jeg personlig har ikke gjort det.. Hadde jo vært alt ALT alt for varmt og liggi inni der nå! ... Men det er meg da! Hvorfor skal jeg ta sol når det ikke er noen annen en gubben som skal se den gravide kroppen min akkuratt nå, ikke er jeg uttafor døra heller nesten, så det er samma for meg åssen jeg ser ut. Har INGEN jeg skulle pynta meg får akkuratt nå. Og sambo gir meg komplimenter vær dag, og syns jeg er fin! Så sol? Nei... Den kommer til sommer'n..
Gjest Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Skjønner godt at du ikke gidder å bruke penger på solarium hvis du ikke får f.eks. økt velvære av det, Katharina. Hadde heller ikke å gjort det hvis det bare skulle være til andres fordel, altså for å "pynte" seg for dem. Jeg synes det er så herlig å være brun nå om vinterstid. Får litt mer energi av å ta sol og blir så fin og gylden. Føler meg litt penere enn når jeg er kritthvit, hehe Og siden det ikke er farlig, så sier ikke jeg nei takk til litt økt velvære! Noen andre som soler seg mens de prøver eller er gravide? Er bekymret for at magen skal bli for varm, men det tar vifta seg av! Er så god og kald på magen atte (i tilfelle jeg skulle være gravid). Og hvis noen er bekymret for strålingen inni solsengen, så er det bare å ta det med ro. De når ikke inn til den lille. Så hvis du har på god vifte og holder magen kald, er det bare å sole i vei Det er jo faktisk sunt hvis du ikke overdriver!
BergensMamma18 Skrevet 26. januar 2008 #4 Skrevet 26. januar 2008 Jeg er gravid og soler meg:-)) Blir aldri for varmt heller.. Skrur jeg viften på fult begynner jeg nesten å fryse litt;) Føler meg mye bedre og penere når jeg er brun:-))
Gjest Skrevet 26. januar 2008 #5 Skrevet 26. januar 2008 Enig Hvor lenge soler du deg? Bruker du ekstrarør? Jeg pleier normalt å ligge 20-30 min med ekstrarørene på hele tiden, men skal minske til 15 min (fortsatt med eks.rør hele tiden) pr gang og heller ta oftere.
BergensMamma18 Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Til vanlig pleier jeg å sole meg i 24 minutter, men nå som jeg er gravid har jeg minsket til 15-21 minutter..varierer litt, synes 15 minutter er så lite, får såvidt lagt seg inni før den slår seg av. Bruker forresten alltid ekstrarør:-))
Gjest Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 Ja, er liksom det. Tror ikke jeg kommer til å kunne klare å ligge der i bare 15 min Forstår meg ikke på dem som ikke bruker ekstrarør, må jo få max utav soletiden
tineminsin Skrevet 27. januar 2008 #9 Skrevet 27. januar 2008 Jeg tar selv sol,men bare en eller to ganger i måneder etter at jeg ble gravid for fem måneder siden. jeg har soriasis og huden min blir så mye bedre av mye solarium om vinteren. Men jeg vil bare si at om man tar for mye sol,så øker det desverre sjangsene for at ungen din blir født med hudkreft. Så jeg vil anbefalle dere å IKKE ta for mye sol! jeg vet ganske mye om dette,siden jeg har tatt solarium fast i mange år. Og i tillegg fått mye hjelp fra leger og hudleger etter at jeg ble gravid. Hilsen Tine89
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 Men hvordan kan det øke risikoen for hudkreft hos fosteret når strålene ikke når ned til den lille? Hvordan kan det har innvirkning på fosteret da? Har ikke hørt noe om dette tidligere, og jeg som har søkt og søkt og søkt.. Hva er forresten "for mye" soling?
tineminsin Skrevet 29. januar 2008 #11 Skrevet 29. januar 2008 Akkurat det. strålene går rett inn i huden,og inn i blodet. På den måten når det barnet. Det heter seg vel at man helst ikke skal ta sol hver uke. det er vel der grensa går på ``for mye`` ca. Jeg prøver å ikke ta oftere en annenhver:) det jeg fikk beksjed om.
Gunner Skrevet 2. februar 2008 #12 Skrevet 2. februar 2008 Kan man ikke få stygge leverflekker som ikek går vekk om man tar mye sol når man er gravid da? Jeg leste noe om det en gang=/ Men man kan kanskje få det uansett
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #13 Skrevet 2. februar 2008 Kan få fære pigmentflekker ja.. Noen gjør det, ikke alle..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå