Gå til innhold

Noen andre som synest amming er pyton??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for amming. for all del. jeg ammer selv og har ingen problemer i forhold til dette, utenom at det er et tiltak. må jo være berett hver 3 time... synes amming er et ork. men gjør det for ungen sin del. vil jo hun skal få det beste av det beste. men må innrømme at det er kjedlig å amme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei syns det er koselig, men det er jo selvsagt litt stress også hehe..gutten min på 17 dager gammel vil ammes hele tiden og lar han få når han vil, men ja går nesten med puppen ute hele dagen *s*

Skrevet

Pyton innimellom. ALT er pyton innimellom, men når alt kommer til alt er det fortsatt koselig. Det er kos for både mammaen og lillegullet! :-)

Jenten min er 11 måneder og jeg ammer henne fortsatt en gang om dagen, for kosens skyld. :)

Skrevet

Når jeg er veldig sliten føler jeg av og til at han suuuuger kreftene mine ut med melka, men stort sett elsker jeg å amme. Er SÅ stolt over å ha fått det til (sleit veldig med det i begynnelsen). Og det er da så mye enklere å slenge ut puppen enn å lage MME.

Skrevet

Men hva er alternativet? Flaske! Og det er mye arbeid. Det som fremfor alt er fordel med amming er at det er så lettvindt. Ja, du må være der men det er jo skrekkelig fort gjort og lite arbeid i forhold til flasker som må blandes, skylles, vaskes og steriliseres.

Skrevet

Jeg har også syntes det i perioder, særlig da gutten var nyfødt og skulle ha pupp heeeeleee tiden (og jeg var sliten)...eller sånn som da jeg begynte å jobbe og gutten reagerte med å kreve pupp hele tiden når jeg var hjemme (ja, også om natta).

Skrevet

Til rrr må jeg bare si at amming er slettes ikke fort gjort. Da er det faktisk for mange adskillig fortere å koke ei panne flasker 1 gang pr dag. Så er flaskene klare. Jeg vaks flaskene i maskin daglig og kokte de neste morgen, Deretter er det bare å koke opp riktig mengde vann. 1-2 dl vann koker jo på et øyeblikk, trenger jo ikke koke en hel liter...

Amming for min del tar 5-6 timer pr døgn iallefall!

Lillemor vil helst ligge på puppen 1 time i slengen, og da tar ting tid!

Med guttongen som fikk flaske pga jeg ikke hadde melk, så tok det ca 4-5 minutter å lage til flasken og 5 minutter å gi den. Fikk masse tid til anna kos og lek da. + at pappa, farmor, mormor eller andre kunne gi flaske og få oppleve den kosen.

Men jeg er FOR amming da. Var bare dette med TID jeg hengte meg opp i!

Skrevet

Ja, jeg synes det er helt pyton. Jeg har opplevd brystvegring med sønnen min siden han var rundt 2 måneder, nå er han 6 måneder. Jeg griner minst en gang til dagen fordi han griner hver gang ved puppen. Er ikke noe kos i det hele tatt. Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Så dere som har barn som spiser hver gang du putter puppen i munnen deres er HELDIGE. Dette er ikke lettvint for alle. Flaske arbeid høres ut som ferie akkurat nå. Er så lei meg...:-(

Skrevet

Til siste anonym...... du kan jo pumpe og gi mm på flaske, det er like godt for barnet som fra puppen det....

NÅ da snuppa vår er blitt 6 mnd, er hun så busybody at puppen har hun nesten ikke tid til..... om mogenen er den kjekk, og for å få stillet den veste sulten på dagtid, men ellers har hun ikke tid og blir bare sur, så jeg pumper og gir mm på flaske, og da spiser hun seg mett!!

Skrevet

Takk for tipsene. Jeg vet det og jeg gjør det hvis jeg må, men jeg har så lyst til å få sønnen min til å kose seg med ammingen. Han har blitt så imot kos i det siste. Han vil ikke sove med meg lenger, og det er helt uaktuelt å forvente at jeg kan amme han liggende. Han liker det når jeg holder og bærer han rundt men jeg ønsker at vi kunne slappe av litt sammen av og til også. Jeg vet han har sikkert ikke tid til det akkurat nå men jeg føler han har blitt så selvstendig allerede. Førstemann her fikk flaske og det var kos det og men ikke på samme måten som med ammingen og jeg savner det litt. Men men det går mye bedre i dag. I går var helt forferdelig, han nektet puppen hele dagen og etter han hadde drukket opp alt jeg hadde pumpet så var det rett før han fikk MME, men etter vi satt i ammestolen vår en kvarter begynte han plutselig å spise. Så i går kveld spiste jeg MASSE hvitløk og han har ikke nektet puppen i dag ennå. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...