Gå til innhold

Glukosebelastning. TORKIL!!!!!!


Maria8

Anbefalte innlegg

Torkil eller andre med peiling:

 

Tok glukosebelastningstest i dag, er gravid i uke 29 og har en BMI på ca 28. Gikk ned 46 kilo, 7 kilo opp igjen og så ble jeg gravid. Etter at eg ble gravid har jeg passet kostholdet nøye, spiser nøtter, protein og lavkarbo grønnsaker for det meste, og litt yoplait 0.1 yoghurt og frukt for å ikke være i ketose. Har vært SÅÅÅÅÅ flink, utenom en dag pr uke, da jeg skeier ut.

 

Så til poenget: Møtte fastende på legekontoret, helte i meg 3 dl med druesukker gøsje, og satte meg ned i to timer for å vente. Kom på at jeg hadde glemt å ta med rinprøve, så jeg tok dette mens jeg ventet ( legen sa at det ikke spilte noen rolle??) Det viste seg at jeg hadde sukker i urinen, og blodsukkeret var på 7.9 etter to timer, altså 0.1 over normalen!!! Kan dette ha noe med mitt vanlige kosthold å gjøre?? Og at jeg hellte i meg druesukker før urinprøven?? Legen min mener at dt ikke spiller noen rolle. Føles BLODIG urettferdig, siden jeg har vært så flink!!!!!!!! Så da blir det oppfølging resten av svangerskapet på meg... GRRRR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...