Gå til innhold

Store tvillinger?

nå er vi fem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok et spørsmål jenter......

På kontrollene mine måler de ikke vekten på tvillingene, bare mage-og hodeomkrets. Og de vil heller ikke si noe om det når jeg spør, får bare vite at jeg ligger innenfor normalen.

Når jeg logger meg på her så vil det i denne uken si ca 1700 gram. Men jeg synes alle dere som er ca likt med meg har mye større barn i magen? Jeg er i min 33. uke nå.

Har dere det? Tenker bare hvis det skjer noe nå så høres det veldig "skrøpelig" ut med et barn som er under 2 kg.............

Hvor store er/hvor mye veier tvillingene deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da jeg var på 3d ul i uke 25+2 veide mine jenter 660g og 665g....

i følge en tabell de hadde lå de litt under gjennomsnittet...

Skrevet

Tror ikke de tabellene her er helt oppdaterte, for jeg er også i uke 33 og barna skal veie rundt 2 kg nå... forrige uke lå de på 1700 og 1800 gram.

Ville heller spurt jordmor på neste UL hvor mye hun antar de veier nå, selv om de egentlig ikke er så glad i opplyse om vekt. De er heller opptatt av at barna vokser og følger vekstkurven.

Skrevet

Jeg syns også det har vært litt rart med det som står her på BIM i forhold til hva jeg får høre på kontrollene.

Er i uke 33 og på kontroll denne uka spurte jeg om vekten. Fikk da beskjed om at de veier ca. 2250g +- 10% (som de kan ta feil).

Men her på BIM står det vel at babyen skal veie 1700g denne uka ? Mye mindre enn 2250g i hvert fall.

Rart om mine tvillinger er så utrolig store i forhold til hva en enling ville veid.

Det samme la jeg merke til på forrige kontroll. Babyene mine veide også da mye mer enn det som står her på BIM.

Jeg velger å tro på legen jeg. Vil ha store, fine babyer :D

Skrevet

Da satser jeg på at mine også er noe tyngre enn det som står på BIM sine sider:-)))

Takk for svar!

Skrevet

vekten og målene som står her inne på bim er helt på jordet..

jeg har også opplevd det samme som deg på kontroller.. sier at målene ligger innen for normalen. og at de evt sier pluss eller minus i prosenst i forhold til normal fødselsvekt... jeg maste litt og har to ganger fått vite ca vekt.. var i uke 32 1700 og 2000.. når jeg var på kontroll i dag villle de ikke si noe vekt.. så spørs litt.. de mener at folk kan bli unødvendig bekymret.. jeg får en liten eller hjelp jeg må føde så store barn osv... når jeg fikk fikk vite at min ene veide 1700.. var det minus 2 prosent i forhold til vekstkurve.. det vil si noen stakkarslige gram..

syns selv at barna var kjempe store jeg da.. trodde jeg skulle ende opp med 2000 eller kanskje 2500 barn.. men ser jo ut som de blir nærmere 3000.. vokser jo mye nå på slutten...

mas litt neste gang så kanskje de sier vekten... eller så skal du ikke bekymre deg.. de sier fra hvis det er noe spess...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...