Gå til innhold

Hvordan går det med vekten deres...?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter altså... Alle sier at en liksom skal gå ned i vekt når en ammer, men hva hjelper det når jeg bare har lyst på usunn mat og godterier heeele tiden? Kan spise uendelige mengder med dritt, jeg blir kjempesugen på noe godt nesten hver kveld, sikkert fordi jeg ikke får tid til å spise så mye på dagen... Og da sier vel kroppen ifra at den ikke har fått nok kalorier i løpet av dagen, sånn at den tar igjen med å få lyst på kaloribomber, sukk! Går faktisk OPP i vekt jeg, det er så frustrerende! Flink å gå turer er jeg og, går hver dag.

Andre som er som meg....? Noen tips til gode og sunne middager som metter, for eksempel?

Fortsetter under...

Me to!! Sjokolade suget er enormt - og har sluttet å gå ned i vekt. Jeg ammer jeg også, men merker ikke at det har noen påvirkning på vekten min. Jeg spiser nå brødskiver og grillet kylling (stort sett kun det det går i). Ja, sjokolade også -men det får bare være.

Men, håper jo at vekten skal gå nedover etterhvert!!! :)

Var så heldig å gå ned alt jeg la på meg under svangerskapet, de første 2 ukene. Hadde ikke matlyst i det hele tatt da, å måtte tvinge meg til og spise. Men vekten har stabilisert seg og ikke snakk om at jeg går ned mer. Hadde en del ekstra før jeg ble gravid, så hadde håpet på å kunne miste 5-10 kg nå mens jeg ammer. Er flink å gå tur, men spiser alt for mye sjokolade og usunn mat. Glemmer å spise vanlig mat, så det blir mest snop:/

jeg er 165cm høy og veide 70 kilo før fødselen, to dager før gutten kom var jeg 85kg.. gikk ned 10 kg på 10dager (hadde masse vann i kroppen)

nå er lillegutt 9uker og jeg veier 69kg =) har ikke ammet sluttet etter 2dager... er kjempe fornøyd jeg... hadde sikkert vært en strek om jeg hadde ammet han :P

lykke til jenter, jeg har noen kilo til jeg vil bli kvitt også..

vekt..??? *kremt*kremt*

jeg raste ned 8 kg..... så kom de 8 tilbake... så stanset det,, jeg veier 16 mer nå.. en hva jeg gjorde før jeg ble gravid.. og HVEM sa at amming hjalp???? hehe.. snakket med lege.. han sa først etter 6 mnd vil du se skikkelig resultat.. men sant skal være sakt.. jeg har ikke spist sunt... men nå spiser jeg bare litt snop i helgene.. i uka ingenting.. går mye tur...

kylling blir jeg aldri lei=)

Annonse

jeg er helt hol om dagen. sikker på at jeg kunne spist hele tiden. Gikk ned to kg under svangerskapet og hadde gått ned 16 til, en uke etter fødsel. nå trr jeg jeg bare legger på meg. sulten heeele tiden. har ikke turt å gå på vekten :P

Jeg er 1.77cm og veide 58 før jeg ble gravid, og veide 79 dagen før fødselen. Dagen etter fødselen var jeg nede på 65 og en uke etterpå på 57. Og nå er jeg bare på samme sted. Spiser masse!! Og ammer ikke lenger pga at jenta ikke tar puppen lengre etter ta jeg begynte med litt tillegg på flaske:)

Men tror mesteparten av kiloene var vann, for de kom og gikk like fort:))

Det går meget bra med vekta! La på meg 10-12 kg i svangerskapet og har bare et par kg igjen før jeg er nede i den vekta jeg hadde før svangerskapet. Spesielt etter jul har jeg begynt å gå ned ca. 1/2 kg i uka. Spiser ikke spesielt mye snacks og godteri så det har sikkert sitt å si, samt at jeg fullammer. Er nesten bekymret for å gå ned i vekt for fort :-/ Men jeg er en øvre sjikt av normalvektig type og ikke akkurat sylslank, så det behøver jeg neppe å bekymre meg for med det første. Jeg bare nyyyyter livet om dagen med den lille snuppa mi som stadig blir skjønnere og skjønnere :-D

Jeg er 170 cm og veide 55 før fødsel, gikk opp til 69 kg...3 uker etter var jeg nede i 56,5 og der er jeg enda 3 mnd etter. De sitter godt de siste der, men det er ikke så farlig. Kommer inn i klærne mine og det er det viktigste. Stresser ikke med trening og spiser også masse snop og kaker akkurat som før.

Jeg går turer 2 ganger hver dag, ellers trener jeg ikke noe nå. Hadde vel strengt tatt trengt litt situps for magen og knebøy for rumpa, men det tar vi senere!

Da skal jeg begynne mitt nye og sunnere liv, fra og med i morgen! Har vært nok ei helg med aaaltfor mye usunn mat og godis, så nå skal det bli bedre planlegging, smartere innkjøp og en sunnere hverdag:)

Er dere med?

Jeg veide 65 kg da jeg ble gravid. Rett før fødselen runda jeg akkurat 90 kg!! Nede i 77 kg nå. Tror det går sakte men sikkert.

Veldig frusterende da, for jeg er jo langt unna å passe inn i mine gamle klær. Har bare 3 bukser som passer, og egentlig bare en av dem jeg egentlig liker å bruke, og det er en gravidbukse... he he ;) Får vel drasse meg til byn en dag og gå til anskaffelse av en ny...

Prøver å gå minst en tur i løpet av dagen, men ikke alltid turen blir så fryktelig lang og rask. Men så spiser jeg altfor mye drittmat!

Godt å høre at det er andre i samme båt.

Enkelte her ihvertfall;)

eg og du er omtrent likestillt vi da :) sist eg veide meg var eg 78 kg, og eg var ca 90 kg på siste kontrollen under graviditeten..

de er skikkelig kipt de her, me å ikkje få på seg sine vanlige klær.. eg og har bare 3 bukser som eg kan bruke no...

har faktisk mista søthungeren etter at eg beg på noke som skal hjelpe til å gå ned i vekt.. trur de var Reduxin dei heiter... blitt mykje flinkere med å drikke vann...før var de brus kvar dag!

håper de gir resultat over tid... og ik om alt for lenge da...

Annonse

hei..

fullamminng har hjelpt meg ned i vekt... la på meg ca 15kg i (58-73kg) svangerskapet og nå 11 veker etter fødsel har eg gått ned ca 20kg:) altså ca 5kg mindre enn det eg var før eg blei gravid...

har ikkje hatt noe spesiell diett, spiser chips og snop og koser meg:)

ska begynne å trene litt mer for å få tilbake litt muskler i kroppen, og kommer nok til å legge på meg litt igjen siden muskler veger mer enn fett!! skal bli godt å komme i form igjen, føler at kroppen er slapp og sløv..

Jeg gikk opp 17 kg, og nå snart 10 uker etter har jeg tatt av alt og er tilbake til normalen igjen. tok av de første 12 kiloene i løpet av de første 4 dagene, så de siste 5 satt litt mer, men nå er jeg der :-)

Joda... Gikk opp 20 kg i svangerskapet og har til nå gått ned 16. Prøver å være flink å spise sunt, men det går bare sånn passe. Litt for glad i sjokolade og har lyst på kake heeeele tida. En god nyhet er at de gamle buksene mine passer igjen.

11 uker siden fødselen, gi meg en måned eller to til, så skal jeg nok være tilbake ved utgangspunktet.

Var 71 kg da jeg ble gravid, gikk opp 12kg under svangerskapet og nå 10 uker etterpå veier jeg 63 kg. Er åtte kg lettere nå enn jeg var. Så hos meg har nok ammingen en finger med i spillet;) Spiser en del sjokolade, men er flink til å gå tur. Men merker at kroppen er en del slappere nå enn den var ja;)

jeg gikk opp 16 kg under graviditeten, men da jeg kom hjem fra barsel passa jeg alle klærne mine og nå er jeg plutselig en buksestørrelse mindre enn før jeg blei gravid!!! -og jeg var Ikke stor fra før... men jeg både trener og spiser sunt da:) Og ammer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...