Gå til innhold

Slanking og gravid?


5hjerter

Anbefalte innlegg

Hvordan er dette? Noen måte å slanke seg på mens man er gravid? Uten fare for barnet selfølgelig... bare kommet til uke 4 jeg da, siden jeg fant det først ut imorres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer.

 

I følge min fastlege, kan man godt slanke seg mens man er gravid, dersom du har endel kg tilovers. Det forutsettes da at du ikke bruker skadlige preparater som er farlig for babyen. Jeg spiste sunt og litt mindre enn vanlig. Vekta gikk ikke ned, men økte ikke så mye som den ellers ville ha gjort. Jeg la på meg 10 kg i svangerskapet. Fødte en stor gutt på 4400 g, og to uker etter fødselen var jeg 5-6 kg lettere enn før jeg ble gravid. Av det du spiser tar babyen det den trenger(heldigvis), og kroppen din får det som blir til overs. Resten av det du trenger, tæres av ditt fettlager. Husk på å spise sundt og variert og få i deg det du skal av vitaminer.

Ta det gjerne opp med lege eller jordmor slik at du kan få råd og tips.

 

Ser at mange skriker opp om problemstillingen, og sier at det er farlig for barnet, men ifølge min lege er dette ikke riktig, sålenge det går i et fornuftig tempo og man har litt å ta av.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Har bestandig vært litt overvektig, men siden i høst, har jeg lagt på meg drastisk mye... nesten 10kg siden august.. og hadde nettopp begynt på en utrensningskur da jeg fant ut at jeg var gravid... kan jeg fortsette med denne? Er helt sykelig sulten konstand, så blir vanskelig... men må bare greie det, har legetime på tirsdag, så før høre med henne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...