Gå til innhold

I hvilken uke fortalte dere om svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Vi tok testen og fikk positivt svar bare noen dager etter forventet mens, dvs at vi visste veldig tidlig i svangerskapet at vi var gravide. Jeg kjente det også tydelig på bryster, humør og kroppen generellt.

Vi ble enige om å holde det for oss selv så lenge vi kunne, samboeren min ville helst vente m å fortelle til etter de 12 ukene. og det var greit for meg også... men da visste jeg ikke hvordan formen skulle bli eller hva som ventet av spm og undring fra kolleger osv...

Fortalte det til min beste venninne i uke 7 fordi jeg pga graviditeten ikke kan komme i bryllupet hennes i juli...:(

uka etterpå snakket jeg med sjefen min, fordi jeg skulle til å skrive under på et års vikariat og synes det ble feil å vente med å fortelle om endringen i planene....(fikk beholde vikariatet uten problemer)

Problemet mitt var formen og at flere og flere begynte å spekulere på jobben, det var litt rart for folk at jeg "hanglet" var i dårlig form og kjempe trøtt, men ikke var borte pga sykdom...

tilslutt ble vi enige om å fortelle det til våre nærmeste fordi jeg syntes de skulle vite det før jeg sa det på jobben. Så fortalte til kommende besterforeldre, onkel og tante ca i uke 10....

Etter dette fikk mine kollegaer bekreftende svar hvis de spurte direkte om jeg var gravid, og etterhvert visste de fleste det... (jobber m stoffer som ikke jeg skal være borti, så er en del arb oppgaver jeg ikke kan gjøre)

Bestefar (kommende oldefar) og en tante av samb og noen venner av oss har også fått vite det, men ellers så er det mange som ikke vet det enda... nå er vi i uke 18 og min samb har kun fortalt det til en av sine kollegaer foreløbig... det folk ikke har noe med trenger de ikke å vite;)

Fortsetter under...

Vi fortalte det til familien rundt uke 11. Søstra mi og ei nær venninne fikk vite det tidligere. Vennene mine fikk vite det i uke 14.

Jeg hadde ikke noe behov for å fortelle det tidligere. Ikke fordi jeg ikke gledet meg, men fordi jeg synes det var en superfin hemmelighet å ha sammen med samboeren min.

Dessuten ville jeg ikke at alle skulle vite det hvis det skulle gå galt. Da ville alle lure på om vi snart var gravide igjen etc., og det synes jeg det er greit å ha for seg selv. Egentlig kunne jeg tenkt meg å vente med å si det til etter ul, men magen talte for seg.

Jeg fortalte det på jobben i uke 14. Noen hadde nok skjønt det, etter som formen ikke var på topp. Men de er glade på mine vegne og tar godt vare på meg og backer meg opp.

Blir skikkelig irritert når jeg hører om forferdelige arbeidsgivere som ikke kan følge reglene. At de tør å prøve seg! Pinlig for dem!

Stå på krava!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...