Gå til innhold

Mørk urin... Nesten mørkebrun.. Hva kan det bety?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Urinen min er så mørk, og den er det hele døgnet, men verst om morgenen. Men det er vel fordi den er mest konsentrert da.

Bør jeg kanskje ringe legen og be om å få komme opp med en urinprøve? Det lukter strammere enn vanlig også.

Har nedsatt leverfunksjon fra jeg var yngre, pga intox av paracetamol, men det er mange år siden nå. Ikke tatt noe paracet e.l. den siste tiden ifb med smerter, så kan ikke helt se at det er grunnen til fargen.

Ingen smerter i nyrer, lever eller ifb med at jeg er på do.

Noen som vet hvorfor urinen har blitt så mørk?

Fortsetter under...

Skrevet

Hvor mye drikker du? Drikker man for lite vil urinen bli mørkere.. Et voksent menneske bør innta minimum 2l pr dag, helst 3 liter veske..og da mye vann :-)

Skrevet

Hvis du har fått i deg nok væske og urinen din fortsatt er mørk, bør du ringe legen din.. Aner ikke hva det kan være, men det høres ikke normalt ut.

Skrevet

Hører ut som om enten du drikker for lite, eller at leveren er påvirket. Hvordan er avføringen?

Skrevet

Enkelte medisiner påvirker fargen på urinen. Bruker du noe annet enn paracet da?

Skrevet

Bruker ingen medisiner. Jeg er ikke så flink til å drikke, men har ikke drukket vesentlig mindre nå enn tidligere, og brått ble urinen veldig mørk..

Tror jeg får ta en telefon til legen og høre der ;) Takk for svar iallefall :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...