Gå til innhold

Spørsmål om telling av uker!??


Kathy+Oktoberjente

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

 

Jeg blir ikke helt klok, noen som kan hjelpe?

 

Ettersom jeg har skjønt, er man 2 uker på vei ved befruktning.. slik at vi alltid ligger 2 uker foran fosteret..

 

Jeg testet positivt torsdag den 17., onsdagen etter var jeg hos gynekolog og fikk innvendig UL. Han mente jeg var "2-3 uker gravid". Er det teknisk mulig å være 2-3 uker på vei èn uke etter positiv test?? Ville jeg ikke da vært minst 3 uker..? Kan han ha ment at det var 2-3 uker siden befruktning, og at jeg da er 4-5 uker på vei? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja jeg vil tro det, er ikke helt inn i det selv da men.. fosteret ligger 2 uker bak deg iallfall. så hvis du tester 14 dager etter el, eller akkurat 4 uker etter sist mens vil du da være 4 uker på vei (mens fosteret er 2 uker)..

tror jeg! hehe..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt mens siden november, så jeg får ikke regnet ut i fra det.. men jeg må jo uansett ha vært gravid en hel uke, og det vil jo si 3 uker på vei.. hehe.. skal ikke være lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er ikke lett, blir forvirret av det selv :P men merkelig at legen sier 2-3 uker, trodde det var sjeldent å teste positivt før uke 3.. mest vanlig når du er 4 uker.. så sikkert det han mente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...