Maud Skrevet 25. januar 2008 #1 Skrevet 25. januar 2008 Meningen var at all oppussing skulle være ferdig før innflytting, men det gikk ikke... Det var noen småting som gjenstod, men jammen kan småting ta lang tid! Elektrikeren kommer sånn en gang i uka og tar en stikkontakt før han må dra igjen. Heldigvis har det firmaet som har gjort resten vært pålitelige, ryddige og flinke. De rydder opp etter seg, er høflige og greie og gjør det de skal. Allikevel er det slitsomt å ha masse mannfolk trampende inn her når jeg er trøtt etter at lillesnupp har vært våken X antall ganger på natta. Denne uka har vi fått montert garderobeskap, så nå er klærne endelig ute av søppelsekkene :-) Nye vinduer er også på plass. Lillesnupp hadde blylgassvinduer på rommet sitt, det ble liksom litt mørkt. Det føles forresten som om vi sysselsetter halve Polen for tiden. Firmaet vi bruker er polsk, elektrikeren også. Vaskedama er polsk og jammen var det ikke polske montører i det norske firmaet som leverte garderobeskapene også. Få av dem skjønner hva jeg sier, men de kan snakke med hverandre. Lurer på hva de sier om oss jeg? Late nordmenn som hyrer inn folk til å gjøre alt...
dritgrei hei hei! Skrevet 25. januar 2008 #2 Skrevet 25. januar 2008 hvis dere sysselsetter halve polen, så har vi bare hatt noen dustete fettere her, og de gjorde jammen ikke jobben sin... :-) Men i dag så kom det to arbeidsmenn, en bustete unggutt, og en snill snill bestefar for å orden opp det tulle-fetter'ne hadde ødelagt, så da ble jeg glad. Det koseter nok tusenvis av kroner ekstra, men jeg vil det skal være kosleig her, og ikke stygt... Lykke til med ferdigtillingen av huset Maud, jeg håper jo også at mye kan være gjor hos oss også før vi flytter inn, men den som venter får se.... det er vel litt mye forlangt at de skal drive EXTREM oppussing, selvom det er det jeg ønsker meg :-))))
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 25. januar 2008 #3 Skrevet 25. januar 2008 Dere har min store forståelse. Nå har "våre" håndverkere snakket norsk. Men de jobber ikke noe raskere av den grunn... Elektrikeren startet med sitt i august..... Tror dere at han er ferdig ennå??? Og nei du. Litt sånn som din Maud, 4 spotter og en stikkontakt får være bra for i dag... Og så slitsomt det er når man ikke har sovet særlig og må opp for å ta i mot håndverkere som sier de kommer kl. 0700, men som måtte gjøre noe annent først og kunne derfor ikke komme før kl 1100 alikevel..... Æææææææææææææææææææ Men ellers er det bra??? Lillesnupp vokser og koser seg???
Trollmora Skrevet 25. januar 2008 #4 Skrevet 25. januar 2008 Språk kan være en utfordring, enig i det. Vår polske vaskehjelp har etter ett år nå skjønt at klutene som ligger i bøtta er skitne, alt rent er i skapet! Har ikke ubegrenset med kurver til sortering av skittentøy og jeg gidder ikke å vaske en bitteliten vask i maskinen. Håper elektrikeren snart er ferdig så du slipper all den vimsinga frem og tilbake. Siden garderobeskapene er på plass nå, kan du lukke døren til soverommet og få deg en hvil selv om de arbeider og skravler rundt i resten av huset?
Plutseliten :) Skrevet 25. januar 2008 #5 Skrevet 25. januar 2008 Skjønner godt at det må være frustrerende... Du får tenke på alt som er gjort,og at dere snart er i mål. Ikke lite dere har stått på med da....med 3 små barn og pakking,opppussing,flytting,sykdom på minstesnupp og attpåtil på vinterstid. Synes du har vært kjempetålmodig og flink!! Klem
Maud Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2008 Det er veldig bra ellers. Minstesnupp vokser og er ofte våken på natta ;-)Hun vokser riktignok ganske mye senere enn gutta gjorde. De har ligget langt oppe i normalområdet på vekt, hun ligger langt nede. Det er rart å ha en slank baby. Folk som sier de skal komme kl 07 og så kommer kl 10 burde det vært skuddpremie på! Enda verre hvis de sier at de skal komme kl 08, for da har Maud-mannen gått på jobb og kan ikke slippe dem inn og jeg må være oppe og vente. Maud-mannen har sagt lenge at elektrikere er en helt spesiell type håndverkere og at de ikke er til å stole på. Jeg har ikke helt skjønt at de skal være så mye verre enn andre, men nå begynner jeg å lure på om han har rett allikevel.
Karomamma Skrevet 26. januar 2008 #7 Skrevet 26. januar 2008 Så bra at det er fint med lille snuppa di!! Jeg tror forøvrig at fetteren til hun som vasker hos Trollmora, er hjemme hos oss.... Han tar ikke helt instruksene mine, som formidles på engelsk/norsk/polsk. He he, jeg har funnet ut at jeg må være glad for at jobben blir gjort og heller finne meg i at ting ikke gjøres helt på "min måte"....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå