Gå til innhold

IVF/ICSI etc eller naturmetoden?

* vannmamma *

Anbefalte innlegg

Når man har vært gjennom et behandlingsregime i noen år, er det så lett å anta at flerlinger sannsynligvis er på grunn av ass. befruktning. Her ser jeg jo at det er lett blanding, til å med flere naturlige trillinger!

Selv går jeg nå med tvillinger etter 4. søskenforsøk (ivf). Har en datter på 2,5 som kom på første forsøk.

Hva med dere?

Fortsetter under...

Annonse

Jeg syntes det er litt merkelig at jeg får spørsmålet om dette var naturlig eller om vi hadde fått noe hjelp...

Jeg er 22 år og var midt i en utdanning - ikke helt planlagt, så mine to små tvillinger er nok skapt meget naturlig ja :)

Naturmetoden på oss og. Har ei jente på 2,5 fra før. Trolig to gutter i magen, og dei er mest sannsynlig toegga, men ingenting sikkert :)

Lite tvillinger i familien, har ei tante som har tvillinger, elles ikkje noen opphopning av tvillinger så det blei ein stor, men positiv overreskelse. Spennende!!

Annonse

Det skjedde naturlig for oss på første forsøk etter at jeg hadde kobberspiralen fjernet. Har ei jente på 2,5 år og venter nå to jenter til om 5 uker på søndag:-)

Det var et massivt sjokk, som nå har snudd seg til at jeg ikke kan vente med å få se de to "nye" jentene våre:-)

Vet ikke om de er eneggede eller toeggede, men det siste er vel det mest sannsynlige, både statistisk og med tanke på at jeg hadde veldig tykk skillevegg på de første UL.

Jeg er 36+5 med gutt og jente, som er "hjemmelagede". Min morfar har tvillingsøsken - ellers ingen flere i slekta med tvillinger. Sjansen for å få tvillinger er størst når mor er ca. 35år og sjansen øker også med antall tidligere svangerskap - regner med at litt av forklaringen ligger her. Jeg er 39 år nå og har fem barn fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...